koks Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Sikkert fordi enermax'en kan skrus ned på minimum speed med en bryter, og i tillegg settes på 7V, så totalt får du ca. 1000rpm Gjort det samme selv, funker utmerket! Lenke til kommentar
Akise Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Fint oppsett, var både pent å ryddig Sliter med det jeg også Jeg har samme kabinett(nesten) og WaterChill. Jeg har radiatoren i bunn av kabinettet, jeg trodde det ble pass til pumpe og vanntank og der, men det ble det da ikke Er det noen forslag hvor jeg kan ha vanntank, pumpe ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 http://home.online.no/~pduniel/pcbilder.cfmflere bilder er på vei Ser jo greit ut. Men jeg må allikevel gjerne påpeke en "graverende feil" i oppstillinga di; Radiatoren står på hodet! Muligheten for at det danner seg luftlommer i radiatoren er ganske stor når den er montert på den måten, og det kan som kjent redusere effekten på denne. Var jeg deg ville jeg absolutt snudd radiatoren, slik at niplene blir stående som høyeste punkt. Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 ok skal prøve det. takker for ale innlegg å tips her. nå suger vifta. gikk ned 7 grader med å suge en å blåse Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hvilke temperaturer har du på cpu nå? Skriv også hvilken... er den overklokket. Er litt interesert i å se resultater jeg:D skal vel ha dette settet jeg også, men venter til settet med den nye cpu-bloka kommer jeg. Og ny radiator... Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 41 på cpu. det er en xp 2500 som går nå som xp 3500. er ikke så mye det. men driver å skviser den opp lit i innemelom. vifta går på 7v. men har vært nede i 38 grader på cpu`en. 2 stk Corsair value på 256 msi gforse fx 5600 128. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 41 på cpu. det er en xp 2500 som går nå som xp 3500. er ikke så mye det. men driver å skviser den opp lit i innemelom. vifta går på 7v. men har vært nede i 38 grader på cpu`en.2 stk Corsair value på 256 msi gforse fx 5600 128. Skal det være noen vits, og som et sammenligningsgrunnlag, bør man også oppgi vanntemperaturen i systemet, og ikke minst CPU-last. CPU-temp alene forteller egentlig ikke filla, så lenge man ikke har opplysninger om disse tingene, og "idle-temp" er vel også lite interessant. Så om du / dere har mulighet for å kontrollere / opplyse om dette, så vil det være til stor hjelp i et sammenligningsforhold. Bare som et tips...... Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 takker for den du. må få noe å måle vanne med. CPU-last?? er det noe program jeg kan kjøre for å få det på? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 takker for den du. må få noe å måle vanne med.CPU-last?? er det noe program jeg kan kjøre for å få det på? "My pleasure"! Det bør være relativt enkelt å måle vanntempen. Et termometer utstyrt med en utendørsføler som plasseres i vanntanken gjør susen, og det behøver slett ikke å koste så mye! For en hundrelapp eller to får du sikkert tak i en passende utgave, f.eks. hos Clas O. Det finnes massevis av måter og programmer å belaste CPU´n på. Et enkel og grei liten snutt som jeg sjøl benytter meg av, er CPU-info. Er på skarve 68KB, og du finner den helt sikkert på Google. Start opp denne, og fyr samtidig opp "Task manager / Performance" (i W.XP: Ctr-Alt-Del) for å sjekke CPU-last. Om alt er "riktig", vil CPU Usage vise 100%. Det kan godt hende at noen vil protestere nå, men min egen erfaring er at resultatet stort sett er sammenfallende med alternative programmer / belastninger av CPU. Og med det samme: En god (og riktig montert) CPU-kjøler bør holde temp-variasjonen mellom 0-last og 100% last mellom 3-4grader, vel og merke ved samme vanntemperatur! Jo større dette avviket er under disse forutsetninger, jo dårligere er blokka, som en liten målestokk for den også. Håper du skjønner hva jeg mener! Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 da kommer jeg tilbake med mer rydig spes nor jeg får målt vann temp å testa cpu`en. Lenke til kommentar
Artifax Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 når jeg skal laste cpu 100% lager jeg et program i VB med en timer som står på 1ms og i koden skriver du bare: Private Sub Timer1_Timer() Do Beep Loop End Sub Dette er vel det enkleste programmet å laste cpu 100% med. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 ryddig er bra, får vannkjling til å se enkelt ut (og det er det kanskje også) Artifax Skrevet 21/02/2004 : 15:20 ? kan du gi en annen forklaring? (jeg kan ikke slik) Lenke til kommentar
Artifax Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 først må du ha Visual Basic (jeg har 6.0). etterpå er dette verdens enkleste program å lage: 1: Åpne standard EXE 2: Lag en timer med navn Timer1 (default) 3: åpne koden 4: skriv: Private Sub Timer1_Timer() Do Beep Loop End Sub lagre programmet, og kompiler det. du bør lagre ting du holder på med, da sjansene for at hele systemet går treigt er STORE!! Men det var det enkleste programmet for å laste cpu med 100% som jeg kom på. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Og 'Beep' gjør hva? beep gjør ikke noe her.. hvis det er den innegbygde "bipern" så funker den. Lenke til kommentar
Artifax Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Og 'Beep' gjør hva? beep gjør ikke noe her.. hvis det er den innegbygde "bipern" så funker den. beep har ingen funksjon i dette programmet, utenom at pcen blir bedt om å sende en lyd ut i høytelerne mange 1000 ganger i sekundet. Du kunne godt ha satt en annen komando der, men denne funker helt fint. Du vil antakeligvis få noen bip sånn av og til, men pcen hopper over flere tusen om gangen. dvs: ingen funksjon Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Ser bra ut, med unntak av tideligere nevnte "feil". Meeen, CPU blokken er satt sammen feil (ser du har byttet toppen og satt på den nye toppen med utløp mot feil side -> vannet vil ikke flyte gjennom blokken slik det er ment å gjøre), utløpet skal være midt bak måneopphøyningen. Ellers ser det jo slett ikke værst ut Edit: for å få det riktig, må du snu plexi platen slik at niplene monteres fra den andre siden og sørge for at utgangsniplen er som nevnt over. Endret 24. februar 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 hmm takker for den. skal få snud den jeg. er ikke helt greit når man ikke har vært borti vann kjøling før. Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 noen ny bilder. http://home.online.no/~pduniel/chieftecdra...Type=&pExPic=0; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå