Gå til innhold

bilder av min vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint oppsett, var både pent å ryddig :yes:

 

Sliter med det jeg også :p

Jeg har samme kabinett(nesten) og WaterChill.

Jeg har radiatoren i bunn av kabinettet, jeg trodde det ble pass til pumpe og vanntank og der, men det ble det da ikke :scared:

Er det noen forslag hvor jeg kan ha vanntank, pumpe ?

Lenke til kommentar

Ser jo greit ut.

Men jeg må allikevel gjerne påpeke en "graverende feil" i oppstillinga di; Radiatoren står på hodet!

Muligheten for at det danner seg luftlommer i radiatoren er ganske stor når den er montert på den måten, og det kan som kjent redusere effekten på denne.

Var jeg deg ville jeg absolutt snudd radiatoren, slik at niplene blir stående som høyeste punkt.

Lenke til kommentar
41 på cpu. det er en xp 2500 som går nå som xp 3500. er ikke så mye det. men driver å skviser den opp lit i innemelom. vifta går på 7v. men har vært nede i 38 grader på cpu`en.

2 stk Corsair value på 256

msi gforse fx 5600 128.

Skal det være noen vits, og som et sammenligningsgrunnlag, bør man også oppgi vanntemperaturen i systemet, og ikke minst CPU-last.

CPU-temp alene forteller egentlig ikke filla, så lenge man ikke har opplysninger om disse tingene, og "idle-temp" er vel også lite interessant.

Så om du / dere har mulighet for å kontrollere / opplyse om dette, så vil det være til stor hjelp i et sammenligningsforhold.

Bare som et tips......

Lenke til kommentar
takker for den du. må få noe å måle vanne med.

CPU-last?? er det noe program jeg kan kjøre for å få det på?

"My pleasure"! :)

Det bør være relativt enkelt å måle vanntempen. Et termometer utstyrt med en utendørsføler som plasseres i vanntanken gjør susen, og det behøver slett ikke å koste så mye! For en hundrelapp eller to får du sikkert tak i en passende utgave, f.eks. hos Clas O.

 

Det finnes massevis av måter og programmer å belaste CPU´n på. Et enkel og grei liten snutt som jeg sjøl benytter meg av, er CPU-info. Er på skarve 68KB, og du finner den helt sikkert på Google.

Start opp denne, og fyr samtidig opp "Task manager / Performance" (i W.XP: Ctr-Alt-Del) for å sjekke CPU-last. Om alt er "riktig", vil CPU Usage vise 100%.

Det kan godt hende at noen vil protestere nå, men min egen erfaring er at resultatet stort sett er sammenfallende med alternative programmer / belastninger av CPU.

Og med det samme: En god (og riktig montert) CPU-kjøler bør holde temp-variasjonen mellom 0-last og 100% last mellom 3-4grader, vel og merke ved samme vanntemperatur!

Jo større dette avviket er under disse forutsetninger, jo dårligere er blokka, som en liten målestokk for den også.

Håper du skjønner hva jeg mener!

Lenke til kommentar

først må du ha Visual Basic (jeg har 6.0).

etterpå er dette verdens enkleste program å lage:

1: Åpne standard EXE

2: Lag en timer med navn Timer1 (default)

3: åpne koden

4: skriv:

 

Private Sub Timer1_Timer()

Do

Beep

Loop

End Sub

 

lagre programmet, og kompiler det. du bør lagre ting du holder på med, da sjansene for at hele systemet går treigt er STORE!! :)

Men det var det enkleste programmet for å laste cpu med 100% som jeg kom på.

Lenke til kommentar
Og 'Beep' gjør hva? beep gjør ikke noe her.. hvis det er den innegbygde "bipern" så funker den.

beep har ingen funksjon i dette programmet, utenom at pcen blir bedt om å sende en lyd ut i høytelerne mange 1000 ganger i sekundet. Du kunne godt ha satt en annen komando der, men denne funker helt fint.

Du vil antakeligvis få noen bip sånn av og til, men pcen hopper over flere tusen om gangen.

dvs: ingen funksjon

Lenke til kommentar

Ser bra ut, med unntak av tideligere nevnte "feil". Meeen, CPU blokken er satt sammen feil (ser du har byttet toppen og satt på den nye toppen med utløp mot feil side -> vannet vil ikke flyte gjennom blokken slik det er ment å gjøre), utløpet skal være midt bak måneopphøyningen.

 

Ellers ser det jo slett ikke værst ut :)

 

Edit: for å få det riktig, må du snu plexi platen slik at niplene monteres fra den andre siden og sørge for at utgangsniplen er som nevnt over.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...