jaste2 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Når jeg starter maskinen får jeg en feilmelding om at vifta ikke går. Men jeg ser jo at den gårog temperaturen er på 35 grader. Hva kan dette være? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hvor har du koblet til CPU viften? Hvis den ikke er plassert på 3-pins tilkoblingen nær CPU'en så får ikke HK'et informasjon om turtall fra viften. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Gå i bios, og deaktver temperature alarm. Lenke til kommentar
jaste2 Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Den står på en 3 pin ved siden av ram sporene. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ...kan hende at bios'en ikke registrerer riktikg turtall fra vifta. Har selv hatt noen hovedkort som bug'et slikt. Gjør som Yngvejos, gå i bios og deaktiver temp.alarmen, så slipper du det problemet Lenke til kommentar
jaste2 Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 ...kan hende at bios'en ikke registrerer riktikg turtall fra vifta. Har selv hatt noen hovedkort som bug'et slikt. Gjør som Yngvejos, gå i bios og deaktiver temp.alarmen, så slipper du det problemet hvordan gjør du det finner ikke noen valg for det? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Det spørs hva type og merke hovedkortet ditt er...Fra egne erfaringer har både de nyere asus og aopen kortene en egen "kategori" kalt hardware-monitor i bios, med oversikt over alle temp.målinger og vifteoversikt. Her kan man bl.a. stille temp.grenser i forhold til når bios'en skal gi alarm... Lenke til kommentar
jaste2 Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Det er et MSI kort med AMD AthlonXP 1600+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå