Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt virus (så vidt jeg vet), men leser om alle som får det og som har det helt forferdelig (!). Tenkte derfor å sette opp en gammel maskin jeg har og legge inn de virusene jeg kommer over. Men fordi jeg har virusvask på mailen min gjennom domeneshop.no får jeg nesten ingen.

* Er det noen steder jeg kan laste ned virus?

* Hvordan bør jeg sette opp maskinen som skal bli infisert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seriøst? hvorfor i all verden har du lyst på det og hva er vitsen! :no:

Jeg vil se om virus virkelig er så farlig som folk skal ha det til. Men det er greit å la dem prøve seg i en "beskyttet miljø", og ikke på den maskinen jeg bruker til daglig.

Skader heller ingen ting dette, da det blir på en maskin som evt. heller hadde blitt kastet.

Lenke til kommentar
Jeg vil se om virus virkelig er så farlig som folk skal ha det til. Men det er greit å la dem prøve seg i en "beskyttet miljø", og ikke på den maskinen jeg bruker til daglig.

Skader heller ingen ting dette, da det blir på en maskin som evt. heller hadde blitt kastet.

For det første så er det jo enorm forskjell på virus, så hvis du skal kjøre dette lille eksperimentet slik at du etterpå kan si at virus er oppskrytt, bør du i det minste passe på at det er noen skikkelig "verstinger" du har fått inn på maskinen :)

Det er også ytterst få virus som gjør fysisk skade på PC'en, så det store problemet ligger i (1) at dokumenter o.l. kan ødelegges og (2) man risikerer å måtte reinstallere OS og alle programmer og (3) man kan risikere at det videresendes e-port med virus til kontaktene dine. Hvis du da tester et virus på en ubrukt PC vil du ikke få et reellt inntrykk av problemet.

Jeg anbefaler denne siden http://www.f-secure.com/v-descs/ for å lese mer om hva forskjellige virus gjør. Mange av virusene er veldig godt beskrevet med screenshots og hele pakka.

PS. Når du sier "beskyttet miljø", bør maskinen heller ikke være tilkoblet nettverk, siden enkelte virus/ormer/trojaner brukes til spam, ddos-angrep osv.

Lenke til kommentar
Last ned Kazaa og Imesh og noen andre spyware infiserte programmer.

Har aldri opplevd ET ENESTE virus på kazaa eller imesh jeg .... :p

Spørs jo litt hva man laster ned da. Har selv en kompis som ikke trodde noe på dette med virus (selv om han faktisk har fått flere virus tidligere som jeg har måttet hjelpe med å fjerne :p ). Så jeg fyrte opp Kazaa og fant virus i en av de første par filene jeg lastet ned - det gjelder bare å vite hva man skal søke etter (eller rettere sagt hva man ikke bør søke etter) :)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Tja, det brukte å følge et virus med maskiner en stund tilbake, det het noe sånt som Windows Me. Det er nok noe av det verste noensinne.

Også kan du legge inn litt ekstra småvirus, så blir hele maskinen det ultimate virus.

For meg har Kazaa fungert greid, så lenge man BRUKER øynene, tydeligvis noen som ikke gjør det, hvis de laster ned f.eks. "Britney Spears nude naked.exe".

Min erfaring med Kazaa har vært ganske grei, når man ser bort fra litt faked navn. F.eks. Enter The Matrix, som egentlig er Civilization elns.

Dessuten har jeg Symantec's NIS2002, som protecter utrolig bra...

Og Gud så mange hackere som blir observert daglig. :/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...