ingsolv Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 når jeg tar bilder f.eks ute om dagen med mitt canon ixus i kamera blir bildet skarpt og bra, men hvis det er litt mørkt blir bildet veldig mørkt selv om jeg bruker blitzen. Er dette noe som forekommer for de fleste digitalkamera? Bildet på lcd skjermen på kameraet kan se helt lyst og fint ut, men når jeg laster det over til pcen blir det utrolig mye mørkere.... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Kameraet har en liten blits. Dette er en av prisene man må betale for å velge et lite kamera. Skru opp ISO-verdien når du tar bildet, og hvis du har mulighet til å sette kameraet på noe stødig kan du velge blitssynkronisering med lang lukkertid hvis du har en slik funksjon. Lenke til kommentar
ingsolv Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 hva bør jeg sette ISO til ? 50 - 100 - 200 eller 400 ? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Prøv med ISO verdi på 200. Desto mer ISO du bruker , jo mer støy vil du få i bildet ditt. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Bildet på lcd skjermen på kameraet kan se helt lyst og fint ut, men når jeg laster det over til pcen blir det utrolig mye mørkere.... Er det ikke noe annet som gjelder her? Bildene ser fine og lyse ut på lcd-skjermen? Da burde dem vel bli greie på datamaskinen vel? mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Er det ikke noe annet som gjelder her? Bildene ser fine og lyse ut på lcd-skjermen? Da burde dem vel bli greie på datamaskinen vel?mvh Jan Ove LCD skjermen kan ikke ukritisk brukes til vurdering av bildekvaliteten. En LCD skjerm kan vise bildet lyst nok, selv om det blir for mørkt etter opplasting til PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå