x871kx6167ss7 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Public tall As Long Public Tall2 As Long Public totalt Public symbol As String Private Sub cmd0_Click() Tall = (Tall * 10) + 0 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmd1_Click() Tall = (Tall * 10) + 1 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmd2_Click() Tall = (Tall * 10) + 2 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmd3_Click() Tall = (Tall * 10) + 3 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmd4_Click() Tall = (Tall * 10) + 4 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmd5_Click() Tall = (Tall * 10) + 5 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmd6_Click() Tall = (Tall * 10) + 6 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmd7_Click() Tall = (Tall * 10) + 7 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmd8_Click() Tall = (Tall * 10) + 8 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmd9_Click() Tall = (Tall * 10) + 9 txttall.Text = Tall End Sub Private Sub cmdc_Click() txttall.Text = "" Tall = 0 End Sub Private Sub cmdce_Click() txttall.Text = "" End Sub Private Sub cmddel_Click() symbol = "/" tall2 = Tall Tall = 0 txttall.Text = "" End Sub Private Sub cmdgange_Click() symbol = "*" tall2 = Tall Tall = 0 txttall.Text = "" End Sub Private Sub cmdlik_Click() If symbol = "+" Then totalt = Tall + tall2 txttall.Text = totalt ElseIf symbol = "-" Then totalt = tall2 - Tall txttall.Text = totalt ElseIf symbol = "*" Then total = Tall * tall2 txttall.Text = total ElseIf symbol = "/" Then total = tall2 / Tall txttall.Text = total Else: txttall.Text = "" End If Tall = 0 tall2 = 0 End Sub Private Sub cmdminus_Click() symbol = "-" tall2 = Tall Tall = 0 txttall.Text = "" End Sub Private Sub cmdplus_Click() symbol = "+" tall2 = Tall Tall = 0 txttall.Text = "" End Sub Her er min foreløpige code! Hvordan kan jeg få den til å regne kvaderatrot? (Det er en kalkulator) Lenke til kommentar
Speaky Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Bruk funksjonen sqr Eks. If symbol = "sqr" Then totalt = scr(Tall) txttall.Text = totalt end if Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 If symbol = "sqr" Then totalt = scr(Tall) txttall.Text = totalt end if Takk! Det virket! Du vet vel ikke hvordan jeg kan få tegnet til kvaderatrot inn på knappen? Det kommer bare ett spørsmålstegn dersom jeg kopierer det fra tegnkart! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hvis det er sånn så støtter den vell ikke rare tegn. Kansje den finnes en bildekode så du kan legge inn et screenshot av tegnet på knappen Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Du må sette skriften til "Times New Roman" hvis kvadratrot-tegnet i Unicode skal virke (antar det er denne: √). Dette gjør du ved å markere command boksen og velge Font i Propeties vinduet. Trykk så på boksen med "..." og velg den rette skrift typen. Trykk så på OK. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) ..som ikke er noen særlig flott løsning, for da vil alle som ikke har Times New Roman som font få spørsmålstegn i ruta for kvadratrot, når de bruker programmet. Litt kjipt å måtte sette i Readme "change Windows font to TNR before you run this program!! or sqr won't show" Endret 19. februar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Times new roman er vel standard font? Og når man ikke har den så hjelper det vel lite å sette den til windows font? Og jeg pleier aldri å lage readme filer Er jo ikke sååå mange som bruker programmene mine. De enste er folk jeg kjenner og da spør de bare meg.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Er faktisk et par her på forumet som ikke har TNR: UFC!!! er selv medlem der, og har ikke TNR på maskina mi! © Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Er faktisk et par her på forumet som ikke har TNR: UFC!!! er selv medlem der, og har ikke TNR på maskina mi! © Du har sletta fonten? Herregud da er du er teit.. Hvis alle i det såkalte 'UFC' er sånn.. ja da vet ikke helt hva jeg skal si.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 La meg si det sånn; grunnen til at jeg har sletta fonten er at den rett og slett ikke egner seg på nettet, eller noe annet sted for den saks skyld... den beste er enten Verdana eller Arial. *sjekke om en av de to har kvadratrottegn* Lenke til kommentar
DevN Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 La meg si det sånn; grunnen til at jeg har sletta fonten er at den rett og slett ikke egner seg på nettet, eller noe annet sted for den saks skyld... den beste er enten Verdana eller Arial. *sjekke om en av de to har kvadratrottegn* Off topic, men de beste er faktisk Verdana og Tahoma. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Hva er det man har gjort i windows kalkulatoren? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Brukt et bilde, tegn et bilde i Paint, grå bakrun blir gjennomsiktig. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Brukt et bilde,tegn et bilde i Paint, grå bakrun blir gjennomsiktig. Når du snakker om gjennomsiktig, kom jeg til å tenke på noe. Er nok litt off topic. Er det mulig å gjøre en form gjennomsiktig noen plasser? Hvis jeg f.eks. har en form med et kvadrat inni. Kan jeg gjøre alt inni kvadratet gjennomsiktig, sånn at man kan se det som er bak formen på akkurat det punktet? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Ja, det er mulig. Det er tatt opp før på forumet, så hvis du søker så finner du det nok Eller er det sikkert noen som har gjort det og lagt det ut på PSC Edit: hvis hele formen skal være litt gjennomsiktig eller helt usynelig osv kan du søke etter fade form på psc. Endret 15. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå