dude80 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har laget en mappe /bla/bla under /var/www/localhost/htdocs/ , og problemet er at jegnår jeg prøver å browse den mappa fra en webrowser får jeg følgende feilmelding: Forbidden You don't have permission to access /blabla/ on this server. Jeg kjørt chmod 755 /blabla , likevel får jeg den feilmeldingen. Dette er error_log: [Wed Feb 18 22:08:06 2004] [error] [client my_ip] Directory index forbidden by rule: /var/www/localhost/htdocs/blabla/ [Wed Feb 18 22:08:06 2004] [error] [client my_ip] Directory index forbidden by rule: /var/www/localhost/htdocs/blabla/ [Wed Feb 18 22:08:06 2004] [error] [client my_ip] Directory index forbidden by rule: /var/www/localhost/htdocs/blabla/ Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 .. Har du satt på <DIRECTORY /var/www/localhost/htdocs> Order Allow, Deny Options FancyIndexes osvosv. da? Du må mekke litt i httpd.conf fila antar jeg Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Har lagt til <Directory /var/www/localhost/htdocs/blabla Order Allow, Deny Options FancyIndexes </Directory> Får likevel samme feilmelding Endret 19. februar 2004 av dude80 Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 chown -R bruker:bruker mappa hvor bruker er f.eks apache:apache.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 chown -R bruker:bruker mappa hvor bruker er f.eks apache:apache.. han har kjørt chmod 755... Så det er ikke feilen. ;] Uansett, dette er en vanlig feil som de fleste finner utav etter litt testing, skulle ikke ta lange tiden. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 [Wed Feb 18 22:08:06 2004] [error] [client my_ip] Directory index forbidden by rule: /var/www/localhost/htdocs/blabla/ tyder på at "Indexes" ikke er skrudd på..... Prøvd å lage en index.???-fil ? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) <Directory /home/*/public_html> Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec IndexOptions FancyIndexing NameWidth=* Order allow,deny AllowOverride Indexes Allow from all </Directory> <VirtualHost *> DocumentRoot /home/odin/public_html/ztuntz ServerName ztuntz.velmont.net CustomLog /var/lib/httpd/logs/ztuntz.freaks.la combined </VirtualHost> Sånn.. Der har du et oppsett, du bør ta med ting som indexes osv i Directory Optionen der :] edit: et par ganger, fatta ikke hvordan CODE funka Endret 26. februar 2004 av Velmont Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå