Brakballe Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 fikk sånn windowkit jeg også...driter i hele list greia, og limer shiten på innsiden. tror det vil se mye bedre ut. den lista var jo dødsstygg! Den kunne vært litt smalere å mykare å elegant ja.. spesielt blir det bad på små vindu... den skal jo ikke holde vinduet på plass i storm på ei fiskesjark heller.. Lurer på å hive i ett mindre vindu til.. men vurderer å gi ****** i lista å bruke ei smalere ei..+ lime.. eller skjære logo heller å lime vindu på baksia... vett kha holen eg.. Fina veret å beine veien... Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Ååå, denne thread'en er SÅ lettende. Lettende å vite at det er andre enn meg som HAAAATER de j.. listene Lenke til kommentar
nibbler Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 forrige gang jeg satt inn vindu begynte jeg å blød fra den ene tommelen nå er jeg litt redd for vinduer Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 dakal. Vel, nå er jeg fast bestemt; Neste gang jeg mekker noe vindu, blir det å lime fast eller evt. skru fast med noen pene skruer. MEN - på microplex.no - der selger de såkalte "dekorasjonslister" - er det mulig å bruke disse dersom du har limt fast vinduet? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 aner ikke...lurte på det samme selv. var ikke helt stødig med dremelen hele veien Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Litt OT.. Yngvejos: hva er bra å pusse metall med? Baufil og smergelstein Jeg greide det til slutt, etter 5 timer i kjelleren måtte pusse hullet større og vinduet mindre. Bilder kommer etter skolen Lenke til kommentar
stighm Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hvis man nå bestemmer seg for å bruke den j**** monteringslista, hvordan unngår man at den "krøller" seg i hjørnene? Jeg har selv Shuttle-X kabinett, og måtte seff skjære ut en ganske liten bit av plexiglasset.. Er nå montert, men er ikke helt fornøyd med finishen siden gummilisten folder seg litt i hjørnene.. Tips? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Fint å høre at det ikke er bare jeg som plages med det h%&(/#" vinduet og lista.. Får prøve å legge den i gloheitt vann.. for så å prøve.. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Fint å høre at det ikke er bare jeg som plages med det h%&(/#" vinduet og lista.. Får prøve å legge den i gloheitt vann.. for så å prøve.. Legg den i kokende vann tape lista på vinduet og la det ligge til i morgen. Da er lista bedre. En annen ting vinduet de har på 3dfxcool (L Vinduet) er lista Veldig mye bedre og Jobbe med. Er mykere og resultatet ble bare veldi mye bedre Lenke til kommentar
klikko Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 ha ha ha endelig skjønner folk at lister er STYGGT!!! ha ha ha lim på innsida sier jeg... ser jo smud ut det Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 klikko: er for simpelt. Ser ikke like profft ut liksom. Eneste jeg sliter med nå er å få vinduet på plass, må slipe litt til for at vinduet skal passe i tillegg til listen. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 joa skjønner jo litt hva du mener men.... liker bare ikke sånne tjukke lister..har ikke sett noen tynne enda :/ (tror tynnere hadde sett penere ut) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Argh.. Har nettopp fått sett inn vinduet.. Fy ****** for ett slit da.. Måtte til slutt ta kuttskiven på og kutte i selve glasset for å få plass. Og selvfølgleig var beskyttelsesfilmen borte, slik at det er en mengde riper i glasset. I tillegg til glepptakene med dremmelen på døren.. masse fine riper.. Men det er trossalt første gang jeg bruker dremel og monterer vindu.. Så jeg sier.. godtatt Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 personlig liker jeg best stikksag når jeg skal kutte i kabinett.. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Argh.. Har nettopp fått sett inn vinduet.. Fy ****** for ett slit da.. Måtte til slutt ta kuttskiven på og kutte i selve glasset for å få plass. Og selvfølgleig var beskyttelsesfilmen borte, slik at det er en mengde riper i glasset. I tillegg til glepptakene med dremmelen på døren.. masse fine riper.. Men det er trossalt første gang jeg bruker dremel og monterer vindu.. Så jeg sier.. godtatt Ikke det at jeg har brukt en dremel noen sinne, men har en teori om at det er veldig enklere dersom du bruker en bøyelig akse bl.a. *bestille Dremel hos Clas O.* De hadde en til 400-500 spenn på Byggmakker'n, men den hadde 2 trinn (15krpm,33krpm) pluss lite tilbehør, så tror jeg går for clas ohlson. en bøyelig akse koster omlag 450 kroner +/- 50kr. Lenke til kommentar
cc Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 ' date='26/02/2004 : 22:24'] dakal.Vel, nå er jeg fast bestemt; Neste gang jeg mekker noe vindu, blir det å lime fast eller evt. skru fast med noen pene skruer. MEN - på microplex.no - der selger de såkalte "dekorasjonslister" - er det mulig å bruke disse dersom du har limt fast vinduet? Jeg mekket vindu til Chieftech'n min for lenge siden, før dem begynte å tilby sett. Kjøpte akryl, og bestilte window etch og dekorasjonslist fra Mplex, den chrome varianten. Kuttet hull, og kuttet plexien litt større enn hullet. La listen rundt i det nye hullet i døra. Så la jeg en passe stripe med silikon langsmed innsiden av hullet, og trykket plexien på. Satt fast med limtvinger, og lot det ligge over natta. Funket helt greit. Eneste bildet jeg har av det her og nå: http://www.pegs.no/katt/2003.07.08/DSCF0056.jpg Lenke til kommentar
Josten Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 åååh søt katt Ser jo mye bedre ut med den lista da. Er ikke så tykk og dominerende som den svarte vanlige. Dessuten slipper man jo de ujevnhetene man fort får om man bare limer det på innsiden uten list. Lenke til kommentar
cc Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jepp, hun er ganske snerten, hun lille casemod-inspektøren min Jeg prøvde å ta noen litt skikkelige bilder av vinduet, men det er begrenset hva slags kvalitet man får på dem med et videokamera Lenge siden jeg gjorde noe med vinduet, så det har samlet endel støv og greier, men man får vel et inntrykk av hvordan det tar seg ut med en slik løsning. Det var vanskelig å få et klart bilde fra baksiden, som viser både plexi'en, og listen+silikonet som ligger under, så det synes ikke spesielt godt, men her ligger altså plexi nærmest kameraet, over listen og silikonet. Det overflødige silikonet ble tørket vekk med en finger, sånn at det ser ganske smooth ut i overgangen. Bilder her: Bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå