Gå til innhold

Utrolig stress å montere Sunbeamvindu!

Anbefalte innlegg

fikk sånn windowkit jeg også...driter i hele list greia, og limer shiten på innsiden. tror det vil se mye bedre ut. den lista var jo dødsstygg!

Den kunne vært litt smalere å mykare å elegant ja.. spesielt blir det bad på små vindu... den skal jo ikke holde vinduet på plass i storm på ei fiskesjark heller.. :laugh:

Lurer på å hive i ett mindre vindu til.. men vurderer å gi ****** i lista å bruke ei smalere ei..+ lime.. eller skjære logo heller å lime vindu på baksia... vett kha holen eg.. :ermm:

Fina veret å beine veien... :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:( dakal.

Vel, nå er jeg fast bestemt; Neste gang jeg mekker noe vindu, blir det å lime fast eller evt. skru fast med noen pene skruer.

MEN - på microplex.no - der selger de såkalte "dekorasjonslister" - er det mulig å bruke disse dersom du har limt fast vinduet?

Lenke til kommentar

Hvis man nå bestemmer seg for å bruke den j**** monteringslista, hvordan unngår man at den "krøller" seg i hjørnene? Jeg har selv Shuttle-X kabinett, og måtte seff skjære ut en ganske liten bit av plexiglasset.. Er nå montert, men er ikke helt fornøyd med finishen siden gummilisten folder seg litt i hjørnene.. Tips?

Lenke til kommentar
Fint å høre at det ikke er bare jeg som plages med det h%&(/#" vinduet og lista..

Får prøve å legge den i gloheitt vann.. for så å prøve..

Legg den i kokende vann tape lista på vinduet og la det ligge til i morgen. Da er lista bedre. En annen ting vinduet de har på 3dfxcool (L Vinduet) er lista Veldig mye bedre og Jobbe med. Er mykere og resultatet ble bare veldi mye bedre

Lenke til kommentar

Argh.. Har nettopp fått sett inn vinduet.. Fy ****** for ett slit da..

Måtte til slutt ta kuttskiven på :dremel: og kutte i selve glasset for å få plass. Og selvfølgleig var beskyttelsesfilmen borte, slik at det er en mengde riper i glasset. I tillegg til glepptakene med dremmelen på døren.. masse fine riper..

Men det er trossalt første gang jeg bruker dremel og monterer vindu.. Så jeg sier.. godtatt

Lenke til kommentar
Argh.. Har nettopp fått sett inn vinduet.. Fy ****** for ett slit da..

Måtte til slutt ta kuttskiven på :dremel: og kutte i selve glasset for å få plass. Og selvfølgleig var beskyttelsesfilmen borte, slik at det er en mengde riper i glasset. I tillegg til glepptakene med dremmelen på døren.. masse fine riper..

Men det er trossalt første gang jeg bruker dremel og monterer vindu.. Så jeg sier.. godtatt

Ikke det at jeg har brukt en dremel noen sinne, men har en teori om at det er veldig enklere dersom du bruker en bøyelig akse bl.a.

*bestille Dremel hos Clas O.*

De hadde en til 400-500 spenn på Byggmakker'n, men den hadde 2 trinn (15krpm,33krpm) pluss lite tilbehør, så tror jeg går for clas ohlson.

en bøyelig akse koster omlag 450 kroner +/- 50kr.

Lenke til kommentar
' date='26/02/2004 : 22:24'] :( dakal.

Vel, nå er jeg fast bestemt; Neste gang jeg mekker noe vindu, blir det å lime fast eller evt. skru fast med noen pene skruer.

MEN - på microplex.no - der selger de såkalte "dekorasjonslister" - er det mulig å bruke disse dersom du har limt fast vinduet?

Jeg mekket vindu til Chieftech'n min for lenge siden, før dem begynte å tilby sett. Kjøpte akryl, og bestilte window etch og dekorasjonslist fra Mplex, den chrome varianten.

Kuttet hull, og kuttet plexien litt større enn hullet. La listen rundt i det nye hullet i døra. Så la jeg en passe stripe med silikon langsmed innsiden av hullet, og trykket plexien på. Satt fast med limtvinger, og lot det ligge over natta. Funket helt greit.

Eneste bildet jeg har av det her og nå: http://www.pegs.no/katt/2003.07.08/DSCF0056.jpg

Lenke til kommentar

Jepp, hun er ganske snerten, hun lille casemod-inspektøren min ;)

Jeg prøvde å ta noen litt skikkelige bilder av vinduet, men det er begrenset hva slags kvalitet man får på dem med et videokamera :roll: Lenge siden jeg gjorde noe med vinduet, så det har samlet endel støv og greier, men man får vel et inntrykk av hvordan det tar seg ut med en slik løsning.

DSC00844t.jpg

Det var vanskelig å få et klart bilde fra baksiden, som viser både plexi'en, og listen+silikonet som ligger under, så det synes ikke spesielt godt, men her ligger altså plexi nærmest kameraet, over listen og silikonet. Det overflødige silikonet ble tørket vekk med en finger, sånn at det ser ganske smooth ut i overgangen.

Bilder her: Bilder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...