Papaja Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har kjøpt en ny AMD maskin (hovedkort: A7N8X Deluxe og CPU 3000+) som jeg ikke får noen harddisk til å funke på og jeg trenger sårt litt hjelp. Når jeg skal legge inn Windows (2000) så får jeg problemer under installasjonen, får beskjed om at filer på CDen ikke blir riktig kopiert til Harddisken. Jeg har prøvd med 3 forskjellige harddisker (blant annet kjøpt en ny Western Digital 120 GB), forskjellige harddiskkabler, forskjellige Windows CDer, forskjellige CD-rom spillere, oppdatert BIOS og jeg har prøvd begge IDE slottene. Jeg fikk til å legge inn Windows en gang, men manglet ca 10 filer under installasjonen og disse kopierte jeg inn med diskett etterpå. Det kan kanskje virke som jeg kommer lenger i installasjonen hvis maskinen har stått av en stund. Etter Windows installasjonen skulle jeg oppdatere drivere osv. men da får jeg beskjed om at diverse filer er ugyldige og jeg ender opp med blåskjerm og må avinstallere driverene igjen. Jeg kopierte også en del ting over nettverket til maskinen, men midt i kopieringen så booter maskinen. Noen som har noen tips på hva dette kan være, siden det hverken er harddisk, kabler, CDen eller CD spilleren. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Kanskje CPU temperatur (siden det virker bedre når maskinen har vært avslått) eller minne...?! EDit: Går ut i fra at du bruker en orginal OS CD?! Endret 18. februar 2004 av trn100 Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) memtest86 Edit: fjernet Endret 18. februar 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Fant heldigvis ut av det. Det var minnebrikken som var ødelagt og det førte til at filene som ble mellomlagret i minnet også ble ødelagt før de havnet på harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå