Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke presse kortet med originalkjøling? Jeg har aldri hatt noe annet enn originalkjøling på NB.... 2v+ vdd, ikke noe problem" :green:

Hehe, vi får se hva jeg finner på :p

1.7V Vdd hadde ingen effekt på forrige kort kontra 1.6V, men men. Det er vel bare å øke de og se hva som skjer.

Prøver dette:

Vcore: 1.9

Vdimm: 2.9

Vdd: 1.7

Vagp: 1.6 (hadde utslag på forrige kort)

Så får vi se om jeg kan kjøre 225 i det minste :roll:

Edit: kjørte 231FSB DC cl2-3-2-11 men med CPU interface disabled nå, så jeg trodde det var chipset som var problemet. Men vi får se nå.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Ser ut som det var Vagp som satt stopp på 218.

Kjører Prime95 på 220 nå med 1.6Vagp.

Nektet å kjøre Prime95 med Vagp på 1.5, Vdd har hittil ikke hatt noe utslag om den står på 1.6 eller 1.7 (ingen forskjell).

Man I love 8rdaVcore 0.8.5b (kan justere Vlevels, FSB og timings fra windows :)).

Programmet mangler desverre muligheten til å justere Vagp så det må gjøres i Bios, ellers ett genialt program som gjør det enkelt å finne maks på diverse nForce2 kort :)

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Noen kort klokker ikke bedre eller til og med dårligere med 1,7v vdd enn 1,6. Andre derimot elsker 2v. :)

De to forrige NF7-kortene jeg hadde kom en god del høyere med 1,8v enn 1,7v, men bare et par MHz mer fra 1,8 til 2-2,1.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Noen kort klokker ikke bedre eller til og med dårligere med 1,7v vdd enn 1,6. Andre derimot elsker 2v. :)

De to forrige NF7-kortene jeg hadde kom en god del høyere med 1,8v enn 1,7v, men bare et par MHz mer fra 1,8 til 2-2,1.

stemmer det! fikk også stor framgang ved klokking fra 1.7 til opptil 1.8/1.9V, men etter det var det så og si stopp!, prøvde med 2.1 og 2.15V men steg kun et par mhz, var vel kansje mellom 5 eller 15mhz høyere fra 2.0 til 2.15volt tror jeg.

så med tanke på varme så er nok det beste området mellom ytelse og minst mulig varme på fra 1.7 og opptil 1.85v ca vil jeg tro.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Grrrrr, posten har klart å sende pakken min til en vanlig post-terminal og ikke til den lokale butikken som jeg den egentlig skulle til. Typisk posten... Da får jeg ikke hentet pakken min før tidligst i morgen da om jeg rekker det, de har vel bare opp til 2 og jeg slutter på jobb klokka 2. ;)

Jaja, er ikke noe å gjøre med det da. Får bare håpe at jeg rekker å starte på morra i morgen og at jeg har fått en god stepping/batch og får en god klokk.

Lenke til kommentar
Ser ut som det var Vagp som satt stopp på 218.

Kjører Prime95 på 220 nå med 1.6Vagp.

Nektet å kjøre Prime95 med Vagp på 1.5, Vdd har hittil ikke hatt noe utslag om den står på 1.6 eller 1.7 (ingen forskjell).

Man I love 8rdaVcore 0.8.5b (kan justere Vlevels, FSB og timings fra windows :)).

Programmet mangler desverre muligheten til å justere Vagp så det må gjøres i Bios, ellers ett genialt program som gjør det enkelt å finne maks på diverse nForce2 kort :)

Funker ikke det programmet på Asus kort?

Edit: det står A7N8X på en side der, men jeg kan ikke velge mellom noen av Asus kortene.. :thumbdown:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Hei.. er ikke så veldig flink men uanz.. har nf7-s og mobile amd xp 2400+ kingston hyper x pc 4000..

Det jeg lurer på er hva er smartest å øke multiplayer først.. eller fsb.. eller begge samtidigt.. har tt vol 12 + 8 kabbinettvifter.. og hvor høyt er d smart og ha multiplayern.

eller noen smarte tips..

Takk for alle svar

Endret av r3dnax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...