Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har faktisk ca 35mb bedre båndbredde på min mobile 35watter ved 200 fsb, enn det jeg hadde med min xp2500+

 

xp-m 2400+ @ 200*12 ca 3030 mb

xp 2500+ @ 200*11 ca 2998 mb

Ytelse"forskjellen" på 1% kan også forklares ved at det ligger innenfor feilmarginen til Sisoft sandra. Prøv å test flere ganger og ta gjennomsnittet av f.eks 10 tester så kan det hende forskjellen faktisk er mindre.

 

Forøvrig kan det også være en raskere L2 cachen på den raskest klokkede CPU'en som spiller Sisoft sandra et puss. Hvis du klokker CPU'ene likt så kan det hende forskjellen blir mindre eller forsvinner.

jeg har kjørt memory benchmark minst 10 ganger med begge cpu'ene, og det skiller max 2-3mb

 

men det kan ha noe å si med å lenge jeg har kjørt den overklokka eller å bra L2 cashen er, for som jeg sa:

det som er enda merkeligere er at jeg hadde bare 2880mb på xp-m'en ved 200fsb helt til jeg kjørte fsb høyere. da jeg satte den ned igjen til 200fsb så fikk jeg 3030mb :hmm:

 

og jeg synes det er litt rart at mhz på cpu skal ha innvirkning på memory bench resultater, men så er det ganske mye som er rart når det gjelder pc da...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Har satt tråd mod i socketen så default fsb er 166 .

Virker som det har stabilisert bruken av enkelte multipliere .

Er det kun denne trådmodden du har brukt?

 

socket166.gif

Ser ut som det er speilvendt .

Brukte den siden før , virket ikke da jeg hadde satt den på feil side/hjørne .

 

Brukte denne og bios defaulter til 166

1'ste L12 (ag31)ingen tråd , 3'de L12 tråd ah30 til ah28

http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Satt den på feil side du og eller Endre ?? hehe .

Den på OCinside.de kan være litt misvisende avhengig av

valgt socket view .

Hadde tråd feil plass i flere uker jeg .(tror ikke noe tok skade men alikevel) , må bruke tykk nok tråd også slik at det motstand

når man legger i cpuen .

 

Det er jo no dritt å k**de med selve cpuen synes ihverfall jeg .

Da er det bedre og lodde sammen bak på hovedkortet .

 

Denne funker for meg , resettes bios blir det 166 .

http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html

Lenke til kommentar

Noen som har tips på hvordan jeg kan få aktivert høyere vcore setting i bios`en?

Tar jeg ikke helt feil så er det broene nede ved L11 - L6 som angir std. vcore til hk, dette trigger en slags safe vcore setting på A7N8X hk`et mit, dvs. at en fx. en xp2000 kan stilles til 1,85vcore, men min xp2400mobile har max instilling ved 1,775vcore. Går det ann å bruke et "wire" trick for å aktivere høyere vcore i bios? Eller andre tricks?? Venter spent.

 

Har forresten en IQFZA 0351, running at 2500mhz, 200Fsb, 1,75vcore. (skal moddes med wire trick for å få 13x+ multiplier)

Lenke til kommentar
Kan noen si hvordan jeg kan få høyere fsb på CPU'en min? Klarer max 215 FSB.

Før greie jeg lett 225 ++. Er det noen lett modd jeg må gjøre å få det til å gå høyere?

kanskje rammen eller cpu'en holder på å daue? klarer den samme mhz som før?

mer volt er alltid bra :yes: (til en hvis grad :ermm:)

Lenke til kommentar

Hentet min xp-m på posten i dag, setter den i hovedkortet og starter opp. Bios viser multiplier 6, setter den opp til 13 og da stiger tempen fra 47-80C. Dette er vel litt for varmt? Jaja, windows starter og alt går fint, skal jeg anta at jeg har feilmontert vifta mi(Volcano 9)? Skal windows boote med slike temperaturer?

Kan jeg stole på temperaturen?

Hovedkortet er foresten et AN7, CPU=FJQ4C

Lenke til kommentar
Hentet min xp-m på posten i dag, setter den i hovedkortet og starter opp. Bios viser multiplier 6, setter den opp til 13 og da stiger tempen fra 47-80C. Dette er vel litt for varmt? Jaja, windows starter og alt går fint, skal jeg anta at jeg har feilmontert vifta mi(Volcano 9)? Skal windows boote med slike temperaturer?

Kan jeg stole på temperaturen?

Hovedkortet er foresten et AN7, CPU=FJQ4C

Har du satt ned volten?

Riktig er MP 13,5, FSB 133, VOLT 1,35

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...