Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg synes den er god jeg, hmm.. 2400mhz helt siden jeg fikk den går uten null problemer, 43 grader nå.. kommer nok opp i 2600mhz, men orker ikke stresse :)

 

Edit:

Jeg fikk 41s på superpi med masse andre programmer i barkgrunnen, er ikke det bra?

Endret av defzx
Lenke til kommentar
Skrue: Hele steppingen takk :)

Den der virker ganske god, er det en "Z" 0351TPMW som så mange fikk tidligere?

LOL!

 

Nei, den er nok av nyere dato! Her får du rubbet: AQYHA 0409SPMW

 

Skal teste litt mere nå, brb!

Mer, mer :green:

 

AXMD2400FJQ4C T852213CA0402

AQYHA 0413VPKW

 

Denne bokstaven er ikke uten betydning. Y er best. Z er også bra.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en Athlon Xp-m vil klare å kjøre med passiv kjøler? Her er grunnen til at jeg lurer på dette: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=234459

 

Beklager off topic, men jeg trenger virkelig hjelp med dette.  :blush:

Tviler at den kan kjøre med passiv kjølig! Nei, den kan nok ikke det gitt

Tror jeg kjøper en og prøver den med en diger kjøler og en 12 dB Papst vifte. Men hvilket hovedkort bør jeg velge som går ned til 1,35 V?

Lenke til kommentar

2700 nå, v. 1,9volt. (13,5x200)

CPU-mark: 251

S.Pi: 40 (??)

3DMarks: 18494

 

Merkelig at ikke SuperPi blir bedre? Har tydeligvis lagt seg til ro der. Var innom 2600 også (13x200), og fikk akkurat samme resultatet der? 3DMarks har heller ikke økt voldsomt. hmm:

 

Drar opp i 2v++ nå, så får vi se....

Lenke til kommentar
2700 nå, v. 1,9volt. (13,5x200)

CPU-mark: 251

S.Pi: 40 (??)

3DMarks: 18494

 

Merkelig at ikke SuperPi blir bedre? Har tydeligvis lagt seg til ro der. Var innom 2600 også (13x200), og fikk akkurat samme resultatet der? :hmm:

 

Drar opp i 2v++ nå, så får vi se....

Prøv å sett Super Pi til Sanntid hvis det er norsk windows. Det gjør du ved å trykke Ctrl Alt Del og klikke på Prosesser og høyre klikke på Super Pi og angi prioritet.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en Athlon Xp-m vil klare å kjøre med passiv kjøler? Her er grunnen til at jeg lurer på dette: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=234459

 

Beklager off topic, men jeg trenger virkelig hjelp med dette.  :blush:

Tviler at den kan kjøre med passiv kjølig! Nei, den kan nok ikke det gitt

Tror jeg kjøper en og prøver den med en diger kjøler og en 12 dB Papst vifte. Men hvilket hovedkort bør jeg velge som går ned til 1,35 V?

NF7-S v2 er et ganske bra hovedkort, husk at man kan gi cpuen mindre enn 1,35 volt, tror det hk'et går til 1,1

Lenke til kommentar
Noen som vet om en Athlon Xp-m vil klare å kjøre med passiv kjøler? Her er grunnen til at jeg lurer på dette: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=234459

 

Beklager off topic, men jeg trenger virkelig hjelp med dette.  :blush:

Tviler at den kan kjøre med passiv kjølig! Nei, den kan nok ikke det gitt

Tror jeg kjøper en og prøver den med en diger kjøler og en 12 dB Papst vifte. Men hvilket hovedkort bør jeg velge som går ned til 1,35 V?

NF7-S v2 er et ganske bra hovedkort, husk at man kan gi cpuen mindre enn 1,35 volt, tror det hk'et går til 1,1

Mange takk for hjelpen bestiller nå. :thumbs:

Lenke til kommentar

Dett var dett! :p

 

Maks oppnådd oc (i kveld) ble 2781 (206x13,5) v. 2,03volt, som ga følgende resultater:

CPUMarks: 258

S.Pi: 39 (WOW! Under 40 sek for første gang!)

3Dmarks: 18514

 

Ser ikke ut til at denne CPU´n er særlig interessert i mye over 2 volt. Det skjedde merkelige ting ved 2,3volt (og 13,5x208 som jeg også prøvde). Kom seg igjennom POST, men plutselig stoppet alt, inklusive PSU! Kan kanskje ha vært en eller annen tempsikring som har slått inn, men PSU måtte i alle fall slåes av og på med hovedbryteren for å få igang skrotet igjen.

 

Det hele er roet ned nå, og pt kjøres 12x200 v. 1,58 volt. (AIDA 32). Det får holde for i dag! :green:

Lenke til kommentar

Kan vel ikke klage på den egentlig nei, er definitivt den beste jeg har hatt til nå.

Takk til Samcki som grov den frem, fra pc1.no! :thumbup:

 

Btw; Må jo også få tillegge at jeg neppe er den skarpeste kniven i skuffen når det gjelder BIOS-tweaks for best klokking, så det kan jo hende at andre kan oppnå bedre resultater?

Vi får se etterhvert, det er vel et par andre her som sitter med samme utgave / batch.

Lenke til kommentar

Må få opp FSB-en Skrue! På rett over 2700 MHz har jeg fått 36s i SuperPI...235x11,5, timings 2-2-2-5, litt tweaking... for å oppnå det måtte en vdd-mod av hovedkortet til. Brukte bare blyant-metoden.

 

Ikke så værst den chippen, for å være en "T" AQYHA. :thumbup:

 

PS: Du har vel CPU-interface enabled?

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
Må få opp FSB-en Skrue! På rett over 2700 MHz har jeg fått 36s i SuperPI...235x11,5, timings 2-2-2-5, litt tweaking... for å oppnå det måtte en vdd-mod av hovedkortet til. Brukte bare blyant-metoden.

 

Ikke så værst den chippen, for å være en "T" AQYHA. :thumbup:

 

PS: Du har vel CPU-interface enabled?

Hm, ikke så lett å klare høyere FSB her. Har vel noen brukbare pc3200-brikker, men de er nok ikke av det hvasseste slaget. 235 kan jeg nok bare glemme. :no:

 

Vdd-mod? Har visst lest ett eller annet om det, kanskje jeg bør prøve det? Men er ikke sikker på hvordan den utføres. Har forresten et NF7-S, og såvidt jeg husker er vel det du også har?

 

Får vel som sagt si meg fornøyd med chip´en ja, er vel ingen grunn til å sutre over den!

 

Mener å huske at jeg har enablet CPU-interface, men får vel sjekke for sikkerhets skyld. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...