Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Er nok redd for at HK stopper deg relativt fort siden det har ikke AGP/PCI lock.

Spesielt hvis du vil kjøre synkront med minne......

Er jo nettopp det som er fint med XP-M, unlocked freedom! :green:

HK og RAM greier jo i hvert fall 166/333 MHz FSB.

Er MP åpen da ?

 

Og hva er standart MP ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er MP åpen da ?

 

Og hva er standart MP ?

Pga SpeedStep eller hva AMD kaller det er de ulåste. Om de er helt ulåste eller bare nedover er jeg faktisk ikke helt sikker på, men det finner vi ut snart. Hvem vet, kanskje er de fra tiden før AMD begynte å låse CPU-ene sine, vi vet ingenting om de ITbutikken har enda. 2400=13,5x133, 2200=12,5x133.

Lenke til kommentar
Er MP åpen da ?

 

Og hva er standart MP ?

Pga SpeedStep eller hva AMD kaller det er de ulåste. Om de er helt ulåste eller bare nedover er jeg faktisk ikke helt sikker på, men det finner vi ut snart. Hvem vet, kanskje er de fra tiden før AMD begynte å låse CPU-ene sine, vi vet ingenting om de ITbutikken har enda. 2400=13,5x133, 2200=12,5x133.

OK ! Takker for info.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen spørsmål.... :wow:

 

Jeg var på itbutikken.no og prøvde å opprette konto, men så kom det noe greier om aksjeselskap og offentlig instutisjon? Noen som har peil på hvordan man oppretter konto?

 

Har skikkelig lyst på en XP-m, (det er den til 809kr som er best?)

 

Takker for alle svar!! :)

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
Noen spørsmål.... :wow:

 

Jeg var på itbutikken.no og prøvde å opprette konto, men så kom det noe greier om aksjeselskap og offentlig instutisjon? Noen som har peil på hvordan man oppretter konto?

 

Har skikkelig lyst på en XP-m, (det er den til 809kr som er best?)

 

Takker for alle svar!! :)

 

:thumbs:

Du trenger ikke å opprette konto hos ItButikken.no. Når du legger inn en bestilling hos dem så får du tilsendt en ordrebekreftelse som inneholder telefonnummeret du brukte ved bestillingen samt et passord. Dette bruker du for å sjekke status m.m. på bestillingen din.

Lenke til kommentar
Hva mener de med Mobile da? så intresang ut!

De er beregnet på bærbare PC-er, derfor har de lav standardspenning.

ok, sånn at de bærbare datamaskinene ikke skal bli så varme da kansje?

1.35V var utrolig lite! jeg har klart og kjørt min Duron 1300 1.1V(laveste hk støter!

men da lusne 500mhz (5.0x100)

 

fikk utrolig lyst på en Mobile også, det var jo dumt jeg skulle få høre dette nå, har jo akkurat kjøpt en thorton xp2400+ for 1mnd siden.... søren og, jaja jeg får se hva jeg kan få gjort med thorton'en etterhvert...

Lenke til kommentar

:dribble:

 

Har en AXMH2400FQQ4C installert på mitt gamle Abit KR7A-RAID......

Fungerer PERFEKT !!!! :thumbs:

Prossessorhastighet er nå 2133MHz, VCore=1,6V,.......CPU-temp.= 41 grader celcius.

Kjører den med standard viftekjøling, har loddet multiplieren på hovedkortet (16x ?), men styrer spenningen via BIOS....leste at dette ikke gikk, men det går hos meg.... :p

Har ingen benchmarks....og kommer heller ikke til å kjøre dette...uinteressant!. Meningen min med å bytte var ganske enkelt at min gamle Athlon 850MHz begynnte å føles litt treg......merkelig...... :dontgetit:

 

Men når jeg holdt på å bestille fant jeg denne siden.

 

....her står 35-Watteren (AXMD2400FJQ4C) oppført som uPGA !!!!!!!

.....vet ikke om denne siden er å stole på, men litt bekymringsfullt for de som har bestillt AXMD2400FJQ4C.......

 

PKA

Endret av PKA
Lenke til kommentar
Men når jeg holdt på å bestille fant jeg denne siden.

 

....her står 35-Watteren (AXMD2400FJQ4C) oppført som uPGA !!!!!!!

.....vet ikke om denne siden er å stole på, men litt bekymringsfullt for de som har bestillt AXMD2400FJQ4C.......

Kanskje en ide å lese tabellen du linker til litt mere nøye?

 

"Mobile Athlon XP-M - Low-Power 35W µPGA / OPGA" er deloverskriften ;)

 

Men det er jo lørdags kveld, så ....

Lenke til kommentar
ultimat til mutimediamaskin, som skal kjøre musikk og film i stuen?

hva er det laveste Vcore som blir støttet? veldig forkjellig fra Hk til HK?

ABIT sitt Veldig Gode kort NF7-S v2.0 støtter på det laveste 1.1Volt spenning! har kjørt på denne spenninga med min duron 1300 men da @ lusne 500mhz da...

da klarte jeg å få utrolige -3 minus grader på prossesoren også da! ikke dårlig det! :cool:

Lenke til kommentar
ultimat til mutimediamaskin, som skal kjøre musikk og film i stuen?

hva er det laveste Vcore som blir støttet? veldig forkjellig fra Hk til HK?

Ja, det er disse CPU-ene flotte til, de som vil ha et stille system.

 

Laveste CPU-spenning er veldig forskjellig, med A7N8X Dx 1.06 kunne den ikke stilles lavere enn standard, med NF7-S 2.0 kan den stilles helt ned til 1,1v (men laveste jeg fikk bootet på med Tbreden var 1,15).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...