Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor det?

Magne grunner, sliter ikke med FSB over 225-230 med multi på 11 eller høyere som NF7, tar vdimm fra +5v++.

 

Ok, dette virker veldig bra! :green:

 

Jeg startet like gjerne rett opp på 2400@1,65, primet i noen minutter og det gikk fint. Har nå stått noen minutter på 2450@1,65v, ingen feil foreløpig.

 

Dette er chippen med høyest batchnummer (95).

 

Edit: Ble visst undervoltet til 1,6v. Står nå og primer på 2500@1,6v :green:

 

Edit2: Primet på 2600 en liten stund nå. 1,775v i bios, men er bare 1,71-1,73 (ustabil spenning :( )

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

Nja, liker ikke høy spenning så fryktelig godt, men primet ihvertfall den første på 2,7@1,89v en liten stund (før jeg stoppet, utoltmodige meg).

 

Tror nok de klokker endel bedre med høy spenning etter skikkelig burn-in. Men, nå skal jeg bare få testet litt kjapt og finne ut hvilken som er best, to skal nok sendes videre imorra.

 

11 minutter på 2547 uten feil, tid for å prøve 2568. :)

Lenke til kommentar
Nja, liker ikke høy spenning så fryktelig godt, men primet ihvertfall den første på 2,7@1,89v en liten stund (før jeg stoppet, utoltmodige meg).

 

Tror nok de klokker endel bedre med høy spenning etter skikkelig burn-in. Men, nå skal jeg bare få testet litt kjapt og finne ut hvilken som er best, to skal nok sendes videre imorra.

 

11 minutter på 2547 uten feil, tid for å prøve 2568. :)

Hvor kjøpte du de cpuene? itbutikken?

Lenke til kommentar

Etter 17 minutter sa det jammen stopp - men jeg prøver igjen med en liten gløtt på vinduet, hovedkortet ligger på bordet og er ikke montert i noe kabinett, det er ingen airflow rundt så det blir fort varmt rundt CPU-en.

 

Uansett, et vakkert skue :green:

 

2600@1,65v.JPG

Lenke til kommentar

Testet den med litt høyere spenning, den likte det ikke veldig godt. Burn-in er hva disse chippene trenger.

 

Byttet ut med den siste, den med batchnr. 11. Denne virker faktisk noe dårligere, men det kan hende det kommer seg litt etterhvert, rett opp på 2,6 er kanskje ikke den beste måten å gjøre det på. :green:

 

Edit: Jeg tror ikke kjøleren var skikkelig montert. Får teste litt mer imorra.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

Henta min 2500+ 45W idag.

 

Sålangt så kjører den Prime på 2.4 GHz, 1.65v.. har ikke testa lavere spenning / høyere clock enda.

 

AXMH2500FQQ4C Z378245L31485 IQYFA 0350RPMW

 

Update:

 

2530 MHz (220x11.5 @ 1.75v) - Prime stable :)

Må nevne at jeg måtte begynne å klø meg i hue da den ikke var stabil på 2.2 ghz / 1.75v.. men, med en gang jeg monterte vannkjølinga ble den plutselig som en helt annen chip.

 

2500-cpuz.jpg2500-prime.jpg

Endret av oeb
Lenke til kommentar
Nja, liker ikke høy spenning så fryktelig godt, men primet ihvertfall den første på 2,7@1,89v en liten stund (før jeg stoppet, utoltmodige meg).

 

Tror nok de klokker endel bedre med høy spenning etter skikkelig burn-in. Men, nå skal jeg bare få testet litt kjapt og finne ut hvilken som er best, to skal nok sendes videre imorra.

 

11 minutter på 2547 uten feil, tid for å prøve 2568. :)

At de ikke liker så høy spenning tror jeg har med kjølingen og høy frekvens å gjøre, har selv prøvd min på 2V uten problemer, men sliter med å få hovekortet stabilt over 217Fsb så jeg har slått meg til ro med 1024MB ram og 2714Mhz. :)

Lenke til kommentar
Hei, jeg fikk denne idag: AXMD2400FJQ4C Y912913B40022

IQZFA0351TPMW

 

ER DENNE BRA? Er det bra batch-B??

Jeg mistenker at den klokker veldig bra med lav spening slik som mine. "Y", "I" og lavt batchnummer.

 

Litt spennende at folk får mange forskjellige typer nå, tidligere fikk "alle" de samme.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
  oeb

Henta min 2500+ 45W idag.

 

Sålangt så kjører den Prime på 2.4 GHz, 1.65v.. har ikke testa lavere spenning / høyere clock enda.

 

AXMH2500FQQ4C Z378245L31485 IQYFA 0350RPMW

 

Update:

 

2530 MHz (220x11.5 @ 1.75v) - Prime stable

Må nevne at jeg måtte begynne å klø meg i hue da den ikke var stabil på 2.2 ghz / 1.75v.. men, med en gang jeg monterte vannkjølinga ble den plutselig som en helt annen chip.

 

 

 

Hvor kjøpte du den fra? Utlandet?

Hvor mye ble det totalt? Toll?

 

 

EDIT: Er det ikke liv her lenger??

Endret av datanerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...