Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min j**la m*kka CPU igår, etter lang venting...monterte røkla etter alle kunstens regler og starta maskina med stock hastighet... gikk greit det...så jeg gikk i bios og klokka litt opp..testa litt mer, klokka og testa litt mer...etter 2min i p95 streika den på 200x11,5@1,85v og den streika på [email protected] og den streika og streika..til slutt var jeg nede på stock igjen...og hva gjør den?? STREIKER!!!!

(testa på flere volt mellom 1.6v og 1.9v)

Endte med CMOS reset og omstart osv..nå kommer jeg ikke forbi POST før gørra fryser helt....

RMA på gang..... :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Endret av Preludiac
Lenke til kommentar

Endte med CMOS reset og omstart osv..nå kommer jeg ikke forbi POST før gørra fryser helt....

Fint hvis du kunne oppgi litt mer info om stepping / type cpu etc. Så kunne vi sett litt på dette. For tiden kjører jeg min XP2200 på 200*[email protected]! Total stabilt. Temp på max load er ikke over 53ºC. Jeg kjørte den også på 166*[email protected] stabilt og 200*[email protected] stabilt, men må kjøre viftene på cpu så mye at jeg synes det blir for bråkete.

Jeg er alt i alt fornøyd- og "fikk" en xp3000+ glatt ut av denne (I tillegg under 1.65V som er default for xp3200+)

Synd du ikke ble fornøyd.

Lenke til kommentar

Jess..det er en XP2400+ -M fra IT.Butikken, men har ikke steppingsene her jeg sitter på jobb.. skal legge de inn seinere.. temp etter 2min i p95 @ 2200mhz var 56.5ºC og jeg har fet kjøling...Swiftech 462+ m/120mm@12v

Blir fortvila da jeg solgte min XP2800+ Barton for at denne skulle klokke bedre... :cry:

Men men..Stepping kommer etter lønsj..(ca kl. 14)

Lenke til kommentar
Fikk min j**la m*kka CPU igår, etter lang venting...monterte røkla etter alle kunstens regler og starta maskina med stock hastighet... gikk greit det...så jeg gikk i bios og klokka litt opp..testa litt mer, klokka og testa litt mer...etter 2min i p95 streika den på 200x11,5@1,85v og den streika på [email protected] og den streika og streika..til slutt var jeg nede på stock igjen...og hva gjør den?? STREIKER!!!!

(testa på flere volt mellom 1.6v og 1.9v)

Var det 45 watter'n du fikk/bestilte eller ?

Min bestilte 2400-M 35watter ligger på postkontoret nå ... (hmmm)

Lenke til kommentar

etter at jeg har fikla litt og fixxa litt bedre kjøling så får jeg min xp-m 2200+ til og gå stabilt på 2300mhz (11.5*200) men jeg må helt opp i 1.89 vcore for og få den til og kjøre stabilt, men det er egentlig ikke noe problem siden jeg har ganske god kjøling. etter det NF7-S V 2.0 kortet mitt sier så idler jeg på 39-41 grader, og load tempen ligger på rundt 48-50, vil si at dette er akseptabelt. Men er det noen som har peil på hvor for lite/mye grader sensoren på abit nf7-s v 2.0 viser ?

Lenke til kommentar
etter at jeg har fikla litt og fixxa litt bedre kjøling så får jeg min xp-m 2200+ til og gå stabilt på 2300mhz (11.5*200)  men jeg må helt opp i 1.89 vcore for og få den til og kjøre stabilt, men det er egentlig ikke noe problem siden jeg har ganske god kjøling. etter det NF7-S V 2.0 kortet mitt sier så idler jeg på 39-41 grader, og load tempen ligger på rundt 48-50, vil si at dette er akseptabelt. Men er det noen som har peil på hvor for lite/mye grader sensoren på abit nf7-s v 2.0 viser ?

jeg har også dette hovedkortet, og tror nok også som du sier at det viser bittelitt feil i temperatur, og en ting til ikke bruk hardware winbond som fulgte med hovedkortet det har tendeser til og vise feil temp, som regel høyere enn det egentlig er.... tror aviket (tolleransen) på temperatur måleren på ABIT NF7-S v2.0 er på rundt 2C grader +/- etter det jeg har testet ut fra en egen digital måler. :)

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
etter at jeg har fikla litt og fixxa litt bedre kjøling så får jeg min xp-m 2200+ til og gå stabilt på 2300mhz (11.5*200)  men jeg må helt opp i 1.89 vcore for og få den til og kjøre stabilt, men det er egentlig ikke noe problem siden jeg har ganske god kjøling. etter det NF7-S V 2.0 kortet mitt sier så idler jeg på 39-41 grader, og load tempen ligger på rundt 48-50, vil si at dette er akseptabelt. Men er det noen som har peil på hvor for lite/mye grader sensoren på abit nf7-s v 2.0 viser ?

jeg har også dette hovedkortet, og tror nok også som du sier at det viser bittelitt feil i temperatur, og en ting til ikke bruk hardware winbond som fulgte med hovedkortet det har tendeser til og vise feil temp, som regel høyere enn det egentlig er.... tror aviket (tolleransen) på temperatur måleren på ABIT NF7-S v2.0 er på rundt 2C grader +/- etter det jeg har testet ut fra en egen digital måler. :)

fant ut det jeg også når det gjelder winbond... bruker mbm i stedet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...