Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vell... har nå testa med 11,5*200 og fikk den ikke stabil uansett ossn volt jeg kjørte på. Tenkte jeg skulle prøve og øke fsb i stedet for MP. Kjører nå 11*205 som gir 2244mhz, stabilt på 1,85 vcore. Skal prøve og øke fsb litt mer nå :)

Lenke til kommentar
vell... har nå testa med 11,5*200 og fikk den ikke stabil uansett ossn volt jeg kjørte på. Tenkte jeg skulle prøve og øke fsb i stedet for MP. Kjører nå 11*205 som gir 2244mhz, stabilt på 1,85 vcore. Skal prøve og øke fsb litt mer nå :)

Ikke For å Ødlegge Stemmningen men, jeg syns ikke akkurat at 2.24ghz var så veldig bra. jeg hadde kjempe store forventninger til disse Mobile Bartonene, men det ser ut som de klokker dårligere enn ventet, Jeg har en XP 2400+ thorton prossesor (egentlig Barton). som jeg har kjørt på 2405mhz med 1.75v eller 1.8V spenning, har ikke prøvd lenger p.g.a av minnet, men skal være sikker på at 2.5ghz ikke hadde vært noen sak. hadde håpet de mobile Cpu'ene ville vært mulig og kjøre på 2600 og 2700mhz,.... men men kansje det snart plutselig kommer en som har vært heldig med kjøpet, at han klarer dette. så det er fortsatt spennende dette her! ;)

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal bestille, hvilke av xp2400+ skal jeg velge? Hvem tror dere kokker best?

Kjøp den dyreste den har et strømforbruk på 35w og den billigste har et strømforbruk på 50w og blir dermed varmere ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil bare skyte inn at det at M prosessorene er Multiplyer ulåste har ingenting med at de skal støtte Speedstep/PowerNow. Så ikke bli altfor triste om dere får en hardlocked prosessor. (AMD er jo ikke glade i oss lenger, så det kan godt skje)

Hvor har du dette fra da . Kilde takk .

Alle Mobile AMD prosessorer supporterer en feature kalt powernow ,

(en integrert del av AMD's mobile prosessor markeds plan ,som er kommet for å bli)

som forandrer en mobile prosessors hastighet basert på cpu-load.

Så hvis laptop machine en moblile cpu er installert i ,står i idle eller brukt

i et word dokument ,kommer powernow featuren til å manipulere multiplikatoren

til prossessoren "on-the-fly" for å underklokke cpu'n ,

slik at den benytter mindre power.

Hvis laptopen brukes til cpu intensivt arbeid ,f.eks prime , kommer powernow

featuren til å manipulere multiplikatoren til prossessoren "on-the-fly"

for å øke klokke frekvensen til cpu'n .

So vi kan trygt si at alle mobile cpu fra amd er ulåst mht multiplier ,

ingen unntak .

Lenke til kommentar

En laptop ?

Denne tråden er om å kjøpe en XP-M for å sette i en desktop.

Ikke modifierere en låst desktop barton cpu for å sette i en laptop .

Og deretter for å overklokke de hersens xp-M cpu'ene til

det oser av dem.

Desktop PC brukerene her er vel som meg ute etter å hw-sette multiplier .

Ikke bruke powernow/speedstep program som setter multiplier via

P-state registere ,sw-setting av multiplier, må dessuten være støttet i bios.

Dessuten virker ikke den metoden på desktop nforce2 kort ,

kun via chipsets og kansje noen SIS .

Som kjent er ikke via og sis beste chipsett for heavy oc ,det

er det nforce som er .

Lenke til kommentar
Jeg vil bare skyte inn at det at M prosessorene er Multiplyer ulåste har ingenting med at de skal støtte Speedstep/PowerNow. Så ikke bli altfor triste om dere får en hardlocked prosessor. (AMD er jo ikke glade i oss lenger, så det kan godt skje)

Har hørt noe om at det er fordi produsentene av laptoper selv skal kunne velge FSB-en.

Uansett, folk har fått CPU-er så nye som uke 7 i år, ingen har vært låste.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke å representere sjappa mi når jeg skriver i et forum, men siden etterspørselen virker å være såpass stor og tilgjengeligheten så liten, gjør jeg et lite unntak.

De skal være underveis, og forhåpentligvis inne mot slutten av neste uke, men jeg tør ikke love noe. Ingen av de norske distributørene har disse inne som lagervare og de er ikke enkle å få tak i, men jeg skal selvfølgelig gjøre mitt beste.

Jeg understreker at jeg på ingen måte lover noe, og jeg er på ingen måte sikker før jeg sitter med de første eksemplarene i hånda.

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...