Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan du ikke sette opp fsben høyere en 200 da. PINGO68

:D

Håper da det ;) Er det ikke slik at man skal sette lav multiplier (f.eks. 8X) for så å finne den høyeste stabile FSB?

Uansett, akkurat satt i den andre prosessoren (XP-M 2200+). Kjører denne på 12.5X166 på 1.55v. Restarter for å se hvordan det går med 200MHz grensen.

Lenke til kommentar

Det fine med itbutikken er at man kan legge til eller slette ting fra ordren som man selv vil.. så lenge sakene ikke er sendt da ;-)

La akkurat til en 45W XP-M2400..

må jo vente på 35W likevel..portoen blir jo den samme uansett!

Tror ikke jeg skulle ha noe problem med å selge den som klokker dårligst til nesten samme pris jeg ga for den (ulåst Barton som klokker bra)..

PINGO68! Blir spennende å høre hvor 2200`en stopper :-) Kortere leveringstid på den så jeg..

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Pokker heller. Med andre ord så skulle jeg heller ha kjøpt et Abit NF7-S v2.0?

Nja, er jo bare å ta en liten mod.

Høy spenning er ikke noe problem om temperaturen er grei.

Akkurat det med spenningen skjønner jeg ikke et pip av :roll:

Kjører nå (jfr. bios) min XP-M 2200+ på 2300MHz (11.5X200) på 1.85v. Har fått en forståelse for at revisjon 2.2 av dette hovedkortet viser for lave spenninger i forhold til faktiske forhold. Om dette stemmer vet jeg ikke, men her er noen nøkkeltall fra diverse programmer:

Aida32 v3.93

• CPU Core: 1.86v
  • CPU Temp: 39

CPU-Z v1.21

• CPU Core: 1.616v
  • CPU Temp: None

SiSoftware Sandra Standard

• CPU Core: 1.62v

HWInfo32 v1.40

• CPU Core: 1.62v

Så jeg blir ikke rent forvirret her :cry: Hvilken verdier skal jeg stole på?

Uansett, nå er det natta her

Lenke til kommentar

Pokker heller. Med andre ord så skulle jeg heller ha kjøpt et Abit NF7-S v2.0?

Du behøver ikke NF7-S v2.0. det hadde fint gått Med vanlig NF7 V2.0 også, forskjellen med S v2.0 utgaven er firewire, soundstorm lydkort, og serial ATA, ellers så tror jeg ikke det er noe mer(bare litt mer "Luksus")du skulle ha kjøpe NF7 V2.0 til 700.-kr men men 2400mhz er jo ikke så dårlig det heller da! ;)

Lenke til kommentar
Pingo68,

Er 2300MHz det meste du klarer på XP-M 2200+?

2300MHz er der hvor jeg stoppet klokkingen sent i går kveld. Har kjørt Burn In i natt (11.5X200, 1.85v). Hadde tenkt å prøve litt mere klokking i løpet av dagen/kvelden.

Har forøvrig bestilt et Abit NF7-S v2.0 demokort hos Komplett.no. Må ha en motpart til Epox kortet :thumbup: Mulig at Abit kortet utnytter overklokkingspotensialet bedre. Som kjent nekter Epox kortet å boote opp med multiplier høyere enn 12.5X :ermm:

Regner med at jeg kommer til å beholde XP2200+'en til eget bruk (planer om vannkjøling i løpet av neste uke). Kommer til å selge unna den andre cpu'en.

Lenke til kommentar

Har lagt inn bestilling på XP2200 også nå. Virker som det kanskje er kortere leveringstid på den. Mulig jeg avbestiller XP2400 hvis XP2200 er like bra eller bedre.

Har et Asus A7N8X-Deluxe og det er neppe det optimale kortet for å overklokke. Mulig jeg også blir nødt til å kjøpe et NF7-S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...