Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pakker de ut?

 

Fikk forresten bra service av de på postkontoret.. De var 3 stykker som saumfarte hele lageret. De lovte også å ringe klokka 5.. For det skulle komme inn noen flere pakker på ettermiddagen. De ringte klokka 5, og da hadde de heller ikke fått den..

 

Hvis den ikke har kommet i mårra må jeg kontakte forhandler, dvs itbutikken.

Men hvis jeg må få ny cpu. Så tviler jeg på at steppinga er like god. Og det vil dessuten ta alt for lang tid.. Da blir det i såfall til at jeg må kjøpe meg en "vanlig" cpu.

Men, men.. Jeg håper på at den kommer i mårra. Hvis ikke så, Shit Happens..

Men det tar man som det kommer, i mårra.

Lenke til kommentar

Fikk hentet 35wattern på posten rett før det stengte:

 

 

AXMD2400FJQ4C 2378703L30161 AQYHA 0350TPMW

 

 

Får se litt senere i kveld , blir litt pes å bytte da PSU må lirkes ut

for å komme til heatsink clipset .

 

Får burne'n inn litt først før jeg går for de høye hastighetene .

 

...........

Lenke til kommentar

Kjører nå [email protected]. Kjører Prime95 for å se om den er stabil, ser bra ut hittil. Skal prøve 2500MHz senere. Idle temp er 42°C. Er ikke helt sikker på load temp, den ligger nå på 56°C.

 

SuperPI går unna på 44s på denne hastigheten. :D

 

Edit:

20min med Prime95 ga ingen feil. Load temp var 58°C når jeg stoppet. Skal prøve 2500MHz nå

:thumbup:

Endret av simfan
Lenke til kommentar
Kjører nå [email protected]. Kjører Prime95 for å se om den er stabil, ser bra ut hittil. Skal prøve 2500MHz senere. Idle temp er 42°C. Er ikke helt sikker på load temp, den ligger nå på 56°C.

 

SuperPI går unna på 44s på denne hastigheten. :D

 

Edit:

20min med Prime95 ga ingen feil. Load temp var 58°C når jeg stoppet. Skal prøve 2500MHz nå

:thumbup:

Deggern! Det der ser da MEGET lovende ut! Noe høy temperatur dog...

Hvilken kjøler bruker du?

Ser kanskje ut som om den der kan nå 2.6GHz eller mer med skikkelig kjøling :D

Lenke til kommentar
Njaa jeg får 44sek selv på min Amd Duron 1,6@2,4 uten L2 modden...

Så syns det var litt lavt ja, men men.

Hele poenget med testen,er jo å få så LAV score som mulig...

M.a.o,når du syns 44sek var litt lavt,så mener du den burde brukt lenger tid... :p

 

Nok kverulering,regner med å få min 2400 35w i morra,så helga er redda! :thumbs:

Lenke til kommentar
Kjører nå [email protected]. Kjører Prime95 for å se om den er stabil, ser bra ut hittil. Skal prøve 2500MHz senere. Idle temp er 42°C. Er ikke helt sikker på load temp, den ligger nå på 56°C.

 

SuperPI går unna på 44s på denne hastigheten. :D

 

Edit:

20min med Prime95 ga ingen feil. Load temp var 58°C når jeg stoppet. Skal prøve 2500MHz nå

:thumbup:

Ser meget bra ut. Så nettopp en svenske med samme chip, den så også veldig god ut. Om de attpåtil liker litt høy vcore spørs det om jeg greier å stå imot, selv om jeg har en 2800 nå.

Lenke til kommentar

Kjører nå 2500MHz@1,75V, men den er ikke lenger Prime95 stabil. Hadde forresten ingen problemer med å komme inn i Windows med 1,65V heller.

 

SuperPi resultatet var med memory timing 2,5-3-3-8. Ram'en er Twinmos DDR400 med CH-5, ikke verdens beste akkurat, men det er nok ikke det som er problemet. Med timing på 2-3-3-6 og 2500MHz får jeg likevel ikke bedre enn 43s. Mulig det er FSB som er begrensningen.

 

Kjøleren er en Igloo 2500 og jeg trenger nok ha noe bedre på disse frekvensene. Hk er et Asus A7N8X-DL.

 

Edit:

Har testet litt mer og har problemer med å få den stabil på høyere enn 2400MHz, trenger nok bedre kjøling. Kjører nå på 2400MHz@1,65V med load temp på 58°C. Kabinett-temp er bare 28°C så den er under kontroll. Skal kjøre burn test i natt så får vi se i morgen.

 

Vurderer hvilken kjøler jeg skal kjøpe for å komme over 2,6 :p noen gode tips?

Endret av simfan
Lenke til kommentar

Vil ikke en xp-m 2400+ eller en xp-m 2600+ være ideelt i et barebone kabbis? Blir som kjent ganske varmt i slike, og å kune kjøre en slik prosessor uten :wow: å overklokke vil jo den holde en ok temp. eller hva? må seff klokke litt, men vil mene at tempen vil være vesentlig lavere enn en ordinær XP.

Lenke til kommentar

Hmm.

 

Sitter her og tester litt forskjellig nå med min XP2400+ Mobile.

 

Har følgende viktig hardware: 2x512 MB TwinMos PC3200, Abit NF7-S v2.0 og nevnte CPU. PSU er 400 watters NorthQ.

 

Jeg kommer IKKE høyere enn rundt 184-185 Mhz FSB! :cry: Takk gud for at den ikke er multiplier låst... Så lenge jeg ikke går over 185 Mhz FSB er den primestabil i en time, og det godtar jeg. Akkurat nå kjører jeg 180x13 = 2340 Mhz på 1,80 volt. Slettes ikke dårlig for en CPU som går på 1.8 Ghz opprinnelig. Temp max load ved prime + windowsbruk samtidig er mellom 50-55 grader. Avhengig av romtemp.Skal senke volten etterhvert så vi finner k-punkt. Skal prøve 178x13.5 senere. Det blir da 2403 Mhz.

 

CPU'ens forrige bruker, pingo68 her på forumet, fikk den jo vitterlig til å kjøre 200x12, som gir 2400 Mhz., også på samma hovedkort som meg. Så det er vel ikke CPU'en som sperrer FSB klokkinga. Hva annet kan det være? Hjelper det å kjøre single RAM? Rammen er jo spesifisert for DDR 400 (200 Mhz FSB) så det kan vel heller ikke være den? :no: Da står vi igjen med Hk. Har sett en del om at Abiten er kresen på FSb. Men da må da gå an å komme opp i 200 Mhz? :cry:

 

Noen som har noen ideer? Ikke at det er noe negativt med multiplier klokking, men vil gjerne ha litt økning på FSB og...

 

Og en liten ting: Åssen regner jeg om til XP verdien som AMD bruker? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...