Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, Har en kamerat som skal til japan i slutten av Mars (noe kampsport greier), Så det jeg tenkte var å sende med han noe penger å plukke opp litt utstyr til mitt Olympus C-750.

Tenkte da på ting som filtere (hvilken filtere er anbefalt?), skal iallerfall ha ett polariseringsfilter.

Muligens også en Tele konverter\linse til C-750. samt mulignes en macro linse... Samt ett stort XD kort....

Hvordan er prisnivået på sånne ting i forhold til her til lands? Er det lønnsomt at han kjøper det til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kamerautstyr er mye billigere i Japan! Du kan f.eks få tak i en EOS 300D til ca. 8000 kr med linse... Men det er selvsagt forskjeller i Japan også... Men det er garantert billigere enn her hjemme i Norge.

Det eneste er at man er avhengig av internasjonal garanti dersom ting går i stykker her hjemme. Canon har en slik garantiordning, men jeg er ikke sikker på Olympus. Filter, batterier, objektiver, kamerautstyr generelt er billigere, men minnebrikker er det faktisk ikke så mye å spare på.

Når det gjelder filter, så har du rett i at polariseringsfilter kjekt å ha. Andre filter er kanskje ikke så aktuelle, siden det er så mye man kan gjøre digitalt gjennom f.eks. Photoshop. Jeg har selv warm-up, gradering, diffuser, men bruker dem veldig sjeldent. Jeg ville heller brukt pengene på et ekstra batteri f.eks.

Skal dit selv i slutten av mars. Gleder meg.

Teru

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...