Gå til innhold

Diskplass problem med WinXP

Anbefalte innlegg

Har ett forbanna irriterende problem med Windows XP nå... PCen begynte å gå så treigt i går kveld.. alt hakka og det tok veeeldig lang tid å opne programmer og lagre ting.

Etter kvart fant eg ut at det va pga veldig liten diskplass ledig på C: (systemdisk) så eg kjørte opprydning på den disken.. frigjorde ein del hundre mb.. men i dag tidlig igjen var dei brukt opp.. så flytta eg ein del filer som eg hadde på skrivebordet over til ein annen disk.. hadde då cirka 1gb ledig på C:.. men etter kort tid va også den plassen brukt opp igjen.. har ikkje instalert nokon programmer der nylig..

Nokon som veit kva som kan var feil? Trur ikkje virus er så veldig sannsynlig siden eg kjører Norton Antivirus AUTO-Protect. Men aldri sei aldri.

mvh Inge L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du kjører NAV - så regner jeg med at du har tømt Norton Protected Recycle bin? Der samler det seg mye- Høyreklikk på papirkurven og velg Empty Norton Protected Files. En annen ting som tar opp utrolig mye plass er Systemgjenoppretting. Høreklikk på Min datamaskin på skrivebordet og velg Egenskaper. Så går du til Systemgjenoppretting - og Skru av systemgjenoppretting på alle stasjoner. Den kan fort bruke 2 - 3 GB når den har laget noen gjenopprettingspunkter, dessuten er den både dårlig - og kjent som en betydelig sikkerhetsrisiko. Jeg bruker den aldri lenger. Kjører isteden Drive Image 7 fra power Quest. Har alltid en image-fil med en frisk installasjon, som jeg gjenoppretter med hvis jeg får problemer... oj! dette ble langt :cool:

Lenke til kommentar
En annen ting som tar opp utrolig mye plass er Systemgjenoppretting. Høreklikk på Min datamaskin på skrivebordet og velg Egenskaper. Så går du til Systemgjenoppretting - og Skru av systemgjenoppretting på alle stasjoner. Den kan fort bruke 2 - 3 GB når den har laget noen gjenopprettingspunkter, dessuten er den både dårlig - og kjent som en betydelig sikkerhetsrisiko. Jeg bruker den aldri lenger. Kjører isteden Drive Image 7 fra power Quest. Har alltid en image-fil med en frisk installasjon, som jeg gjenoppretter med hvis jeg får problemer... oj! dette ble langt :cool:

System gjennoppretting er en kjekk sak, ville ikke deaktivert den ved det første ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...