Gå til innhold

Hvordan "style" Plexi ?!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har sett at det er mange her inne som lurer på mye ang. plexi... Hvordan man etcher i det, hvordan man froster selv, hvordan få best effekt av å sette leds bak plexi. Og jeg lurer også på alt dette (bombe) :blush:

Så hvis det er noen som har GJORT dette, kan ikke vedkommede sette inn ett bilde og beskrive hvordan han (kanskje henne) har gjort det.

Vil helst ikke ha noen diskusjoner, de kan taes på PM, men dette kan være en veiledning til oss som vil lære mer om dette. Hadde vært fint om vi kunne fått det samlet på en plass.

:thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest tidligere (senest i går) at det går an å "froste" med sandblåser..

Men er ikke sikker på hvordan det funker i praksis, så jeg anbefaler at du prøver på et lite stykke plexi du ikke trenger først.

Det jeg evt. kommer til å prøve, er å bruke kontaktpapir/plast (sånn gjennomsiktig film du får kjøpt hos bokhandlere(?) med lim på den ene siden), skjære ut dette, og begynne å sandblåse.

Dette funker nok i teorien, selv om jeg ikke helt er sikker på hvordan plexi reagerer på sandblåsning, men om kontaktplasten fortsatt kommer til å være der etterpå :dontgetit:

Ellers har man jo sandpapir (men har lest at man bør ha et eller annet væske ved siden).

Men en ting er sikkert; Prøv det ut på en glassplate du har liggende istedet for den du skal bruke først. Går det til h.., er det bedre at det er ei plate man ikke har bruk for enn ei man kanskje har jobbet i timer med å pusse på, borre ut hull på, etc.

Lenke til kommentar

Ta et stykke tykk plexi, puss toppen med et fint sandpapir, bor et lite hull i siden, putt inn en blå superbright led fra Microplex lim den fast. Så limer du sølvpapir med den BLANKE siden inn på plexiet og passer på å få på kantene og. VIps har du en fin fin frosteffekt :D

her er et bilde som illustrer som ca hva jeg mener:

logcabinpc0029L.jpg

Edit: Mange skrivefeil :p

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...