Gå til innhold

Er Tom & Jerry virkelig et barneprogram?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer, er Tom & Jerry virkelig et barneprogram? I de episodene jeg har sett, og jeg har sett _mange_, har mus blitt slaktet, katter hugd opp, mus og katt vært sørpe fulle, de har røkt mange sigaretter. Så jeg spør dere, er Tom & Jerry et barneprogram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De klassiske Tom & Jerry tegnefilmene (de med best tegnet kvalitet) vil aldri bli gammeldagse. Humoren er helt genial og jeg ler like godt hver gang.

Tom & Jerry tegnefilmene har faktisk blitt kalt (stemplet) "verdens mest voldelige tegnefilm", så det er langtifra noe nytt.

Lenke til kommentar

De som mener at Tom&Jerry er farlig for barn og se på mener nå jeg hat har et alvorlig problem. Ja, pokker ta, det er plenty av vold, men det er vel ikke skadelig det? Obelix og Astrix har mye mer, mot mennesker til og med. Det er gladvold, dum humor og ikke noe en bør prøve å skåne barn mot. Det blir ltit vel spørtt ;)

Lenke til kommentar

Husker jeg så på det når jeg var liten... ehmm, ser vel fortsat på det om muligheten byr seg. Husker jeg også så transformers. Var no sån Powerangers også når jeg gikk på barneskolen.

Husker jeg og noen kamerater lekte tom og jerry, var vel i starten av barneskolen det. Vi brukte aldri slik vold da. Var egentlig som polti og røver, bare katten skulle fange musa, og musa hadde et muse hull som var fri området. Var lit stas det i de tider, husker enkelte glimt fra det.

Jeg har aldri gjort no veldig voldelig og dumt... nesten. Jeg har sett masse vold og drit i min barndom på tv, ser det fortsat foresten.

Det eneste lit voldelig, dumme jeg har gjort. Det er å ha luftgevær krig med noen andre, og det uten noen form for beskytelse mit påå sommern. Noen blei truffet på bare låret når de gikk i kort bukse, det svei. Kuler suste rundt hodene også, og vi hadde ikke briller en gang. Var kunn en med skyter da, han sat på et dukkehus. Vi andre skulle komme inn til det uten å bli skyti, hvis vi klarte det, da var det vår tur til å skyte. Kunne gåt så mye værre, men det gjorde det heldigvis ikke.

Lenke til kommentar
Dere må for all del ikke ta det innlegget mitt seriøst. Ikke under noen omstendigheter synes jeg at Tom & Jerry er skadelig for noen som helst. Tom & Jerry er en skatt som vi må verne om!

Goodie, ble litt redd i begynnelsen ;)

Hehe, skjønte at de fleste ville ta det seriøst :p

Lenke til kommentar

Spennende spørsmål.

Jeg tror ikke ungene egentlig ser på det som vold egentlig...er mere morro.

Er vel egentlig som jackass...jeg jobber selv i barnehage og gjør man et eller annet som f.eks late som du detter så flirer ungene.

De ser vel det samme på Tom&Jerry også.

Lenke til kommentar

En annen viktig ting er at selv UNGER skjønner at det er en katt og en mus som banker hverandre helseløse i Tom&Jerry, ikke mennesker. Dermed kobler de ikke vold mot mennesker bare fordi de har sett Jerry slippe en ambolt i hodet på Tom, og han reiser seg opp og springer videre.

Er mere skeptisk til "realistiske" serier som He-Man, selv om det selvsagt var overdimensjonerte supermuskler på alle sammen og superhelt-evner..de ligna mere på mennesker hvertfall. Men jeg har ikke blitt mere voldelig enn at jeg flyr på tilfeldige folk med sverd et par ganger i uka..de fleste har blitt vant til det og bryr seg ikke. :yes:

Også har jeg en tendens til å brøle "By the power of greyskull!!" på jobb helt spontant.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...