sobj1 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hei! Sitter snart med lappen i hånd og regner med å kjøpe bil til høsten (etter sommerjobben). Har sett litt rundt på de siste sierraene som kom ut. De med servostyring. Hvor mye bør disse ligge på i pris? Så en -93 Sierra Combi med 2.0i DOHC motor, el.vinduer, takluke, servo og sportsinteriør. Pris: 25.000,- Husker ikke hvor mye den hadde gått. Er det noen problemer med de siste Sierraene som er verdt å merke seg eller er det standard bruktbilproblemer? Er det mye rust? dyre deler? Dyre reperasjoner? Og sist men ikke minst, er de gode å kjøre? Synes det er en av de penere bilene fra -90 til -93 innenfor den prisklassen. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg sitter selv på en Ford Sierra 2.3 Ghia -84 (114HK V6), helt grei synest jeg. Den har el vindu (fremme) og speil og div andre Ghia utstyr (har ikke Servo). Bilen funker helt greit for å være 20 år gammal. Den bilen du beskriver tror jeg har ca 120HK m/katalysator og 125HK uten. Sjekk etter rust rundt hjulbuene, tror det er der rusten pleier å komme først (var litt på min). Tror ikke Sierra er noe dyrere enn andre biler på deler og reperasjoner. Jeg vet ikke hvordan det er å kjøre den du beskriver, men jeg liker å kjøre min egen. Jeg har kjørt litt Scorpio 2.0 CL (-86) m/servo, Golf II C 1.6 (-85-86) u/servo, Toyota model F (kassebil årsmodl ukjent) m/ servo. Sierra er morro på vintern, synd du gikk glipp av det Lenke til kommentar
L&D Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 DOHC motoren er ikke den aller beste motoren ford har laget, tro de bare smekket den sammen i en fei for å tilfredstille noen avgasskrav som kom på den tiden... Men hvis den er i god stand så skal den vel holde til normalt bruk. Rust i hjulbuene, kanaler er typiske feil... Lenke til kommentar
sobj1 Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Hmm... Så rust i hjulbuer og kanaler er det jeg bør sjekke. Ikkenoe på motoren da? 2,0i DOHC er langtfra den beste motoren Ford har laget. De har jo Cosworth Men den er vel grei nok? Tåler den litt lett trimming? Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 se etter en ford sierra is, de er litt sprekere og god maskin. vil tror reprasjoner og deler til sierra er ganske billig siden det finst så mangen av dei. problemer på min er def. turteller (er det på de aller fleste), litt dårlig kupe varmer og rust litt rust tror eg (er ikkje noe probmel). har ikkje kjørt nyere sierra men min er 87 mod, er ganske grei og kjøre. sjekk dinside.no de har bruktbilguide. du kan få kjøpe min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå