Gå til innhold

Ny S-ATA disk , treg kopiering

Zyclone

Anbefalte innlegg

Ok. kjøpte meg en Seagate 160GB SATA 8MB Cache disk idag. Har et Asus P4p800 hovedkort.

Kjørte før WinXP SP1 på den "gamle" 120GB Maxtor disken min. Fiksa litt i bios slik at SATA disken ble hoveddisk, fyrte opp en fresh winxp install fra CDen. La inn SATA driveren under installasjon etc, alt virker som en drøm.

Men....kommer inn i WinXP, lagt in alle grunnleggende drivere etc for skjermkkort, nettverk, chipset osv. Skal begynne og kopiere fra min "gamle" 120GB disk til den nye SATA disken. Har endra reg. etc FØR jeg la inn SP1 siden den ikke ville detekte mer en 127GB. Markerer en del ting for kopiering, og drar det over. Tenker ikke så mye mer på det og går og gjør litt andre ting. Kommer tilbake og er veldig overrasket over at kopieringen går SINNSYKT tregt.

Drar derfor opp taskmanager, og ser at CPU load ligger konstant på 100% :scared: Dette er vel ikke helt normalt?!? Eneste jeg gjør er pg kopiere fra min gamle IDE 120GB maxtor (som er koblet på IDE channel 1) til min nye SATA disk (som er koblet på SATA 1). Er det noe jeg har totalt har missa på her?!?! Har satt opp en del installasjoner før for og si det sånn , dog aldri med SATA. Skjekke også i "prosseser" at explorer.exe tasken ligger og "koser" seg med rund 400MB minne.

Systemet forøverig er en P4 2.8GHz med 1GB Dual DDR400.

Noen forslag?

UPDATE:

Restartet maskinen, og og cpu load ble borte. Ligger rundt 20% load nå, med peaks opp til 65 - 70% nå og da, men faller ned fort igjen.Pagefile ligger også konstant på rundt 110MB nå. Har stått å gått en 4min tid nå, virker stablit. Aner ikke hva som skjedde sist gang da :cry:

Endret av Zyclone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...