Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettcafeer - har de noen framtid?

Anbefalte innlegg

Vi har fått noen nettcafeer i Norge, og etter mitt inntrykk er kvaliteten så som så, med blant annet tanke på innredning. Jeg skulle gjerne sett noen innspill om hva slags framtid nettcafeene har. Det blir jo mer og mer vanlig med bredbånd hjemme, men gamere vil kanskje fortsatt ha et sted og møtes? For ikke å snakke om reisende som vil sjekke e-post. På dette området blir også tilgjengeligheten, som f.eks fra mobil stadig bedre. Har nettcafeene noen framtid, eller var det bare en flopp? Kom gjerne med vel begrunnede formeninger, for jeg er nysgjerrig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har vore på Cyberzone i Oslo eindel og må sei at opplegget som eieren kjører der er virkeleg imponerandes. Det er ein skikkeleg plass for hardcore gamere!

Det som er stor fordel med Nettcafeer er at du får gamet der seriøst uten å bli forstyrra av eit anna familiemedlem ;)

Det er og kjekt å snakke med andre gamere og spele saman og ha skikkeleg teamwork ;)

Lenke til kommentar

på flyplasser, båter og steder hvor folk venter vil nettkafeer kanskje være in noen år til.

Alle har ikke laptop og har du fire timer å vente så er litt surfing supert, wap er heller ikke så stort enda så her kan det nok funke.

Ellers tror jeg ikke det blir større...

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en fremtid for de ja, men den er mørk: Vanlige internettcafeer for reisende tror jeg kan være ok i sesongen og på sentrale reise-plasser, men de vil nok trues mer og mer av at folk har med seg bærbare PC'er og at folk som bor på hoteller i større grad får tilgang til PC der.

Når det gjelder spillecafeer så tror jeg framtiden vil bli gradvis vanskeligere der også fordi det blir stadig billigere å kjøpe seg en PC eller konsoll som gir bra spille-opplevelse. Behovet for slike cafeer vil nok alltid være der fordi det er mange som har noen kroner i lommeboka, men aldri klarer å spare nok til å kjøpe seg en egen spille-PC.

Lenke til kommentar

For å gå litt videre på det som simen1 nevnte om bærbare datamaskiner, så tror jeg det neste naturlige steget vil være å legge ut trådløse aksesspunkt rundt omkring, og gi bredest mulig dekning. Dette er allerede utprøvd i rimelig stor skala (jeg lurer på om det var Trafalgar Square som hadde god trådløs dekning... eller en plass i Moskva... ellerno). Selv ser jeg frem til å flippe ut en 5ghz laptop om noen års tid, og laste ned den nyeste versjonen av en eller annen kul Half-Life2 mod (Counterstrike v2.6?) mens jeg spiser lunsj :)

Edit: jeg vil gjerne legge til at jeg forøvrig ikke spiller CS, det var bare et eksempel. Jeg spiller Americas Army. Heia AA!

Endret av Oracel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...