darkness| Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Jeg skulle egentlig få meg en liten pus, men så viser det seg at broren til samboeren min er så allergisk mot katter. Kan det stemme at det ikke holder at man dusjer, skifter klær og ikke tar i katten før man møter den andre personen? Jeg synes det høres litt drøyt ut. Han har medisiner han kan ta mot allergien også. Noen som har peiling? Endret 18. februar 2004 av darkness| Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har to katter, og har selv svak(veldig) katteallergi. Er du allergisk nok får du små utslag(som klør) på huden, der du har kosa med katta. Spesielt ille blir det når du trøkker trynet oppi pelsen til den MEn det er jo det som er deilig Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Ja, men dette er snakk om en litt mer ekstrem allergi hvor personen hovner opp i ansiktet og nyser konstant. Jeg bare synes det høres så drøyt ut at det ikke den personen skal kunne omgås folk med katter. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 jeg er mÿcket allergisk mot katter, og det er meget lite behagelig å være et sted det har vært en katt. Men når jeg er med personer som har katt så merker jeg ingenting (hvis det ikke blir veldig "intimt" då ). Og så er det ganske stress å måtte ta den dumme medisinen hele tiden, da den kan gjør deg trøtt og slapp osv... skal se om jeg kommer på mere greier etterhvert... (lenge siden jeg har vært i kontakt med katter nå) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 HVOR allergisk da? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Meg + 1 stk. (eller flere) katt(er) i nærheten = Niagarafossen tar en tur innom ansiktet min, der den allierer seg med et par hiroshimabomber som lager noen artige eksplosjonsartede nys. Alt blir liksom litt mindre tydlig, da det samler seg et par dammer i øynene. En annen ting som hindrer synet er de eksplosjonsartede nysene som rister hele hodet ut av ledd. Og så begynner det å klø over alt. Dvs. det er lite behagelig å være i nærheten av kattedyr... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 hmm.. vel.. jeg skal ikke si noe sikkert, men når jeg hadde en ekstremallergiker på besøk, så "lånte jeg bort" katte i ca. 3 uker før han kom, og mens han var hos meg, pga. allergi, mens andre gangen han var hos meg, så fikk jeg ikke gjort noe med katta, og alt gikk helt knirkefritt sålenge han tok medisinen sin.. nyttig info er vel at det går an å ta vaksine mot allergi... holder på med min nå da det er en langvarig prosess.. hvis jeg ikek husker feil, så er du garantert allergifir i 5 å etter vaksinen, men helst resten av livet.. men denne broren av samboeren din.. møter dere han ofte? hvis ikke, så tror jeg at det burde gå greit når han kommer på besøk.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Det var visst så gale at han ikke kan omgås folk som har katt til tross for at de som har katt dusjer, skifter klær og ikke tar i katten etterpå. Det var ikke snakk om at han skulle komme på besøk (selvfølgelig vil vi gjerne at han skal kunne komme på besøk, men det er en annen sak). Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 så gale har jeg aldri hørt om, men det er vel mulig det og... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 En god grunn til å heller skaffe seg hund. Nei seriøst. Synd det der. Eg vet ikka ka eg hadde gjort hvis eg ikke kunne ha hund pga noen andre var allergiske. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 SnowDog: kanskje det hadde vært en ide å flytte hvis det hadde vært en aktuell problemstilling Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Nå tenkte eg som f.eks beste kompisen skulle være allergisk på den måten at han hovner opp og greier. :S Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) så gale har jeg aldri hørt om, men det er vel mulig det og... Du kjenner jo Kjetil selv Men at det er så gale er moren han som sier da. Ikke vet jeg. Jeg er bare skuffet for at jeg ikke kan få pus En god grunn til å heller skaffe seg hund. Jeg vil gjerne ha hund, men innser at det blir for dyrt og krevende. Har så lyst på en liten dachs. De er så søte. Jeg vil bare ha et dyr som jeg kan kose med og være glad i. Hamster og kaniner er så.. upersonlige.. Dessuten liker de som oftest ikke kos heller. Endret 19. februar 2004 av darkness| Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 skaff deg en sånn søt innegris Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 skaff deg en sånn søt innegris spiser ikke de deg ut av huset? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 tror ikke det... Og så er de jo så små, så det er vel ikke plass til så masse mat inni de. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 tror ikke det...Og så er de jo så små, så det er vel ikke plass til så masse mat inni de. De er små når du får dem og giggantiske når du til slutt går lei og spiser den til jul. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Meg + 1 stk. (eller flere) katt(er) i nærheten = Niagarafossen tar en tur innom ansiktet min, der den allierer seg med et par hiroshimabomber som lager noen artige eksplosjonsartede nys. Alt blir liksom litt mindre tydlig, da det samler seg et par dammer i øynene. En annen ting som hindrer synet er de eksplosjonsartede nysene som rister hele hodet ut av ledd. Og så begynner det å klø over alt. Dvs. det er lite behagelig å være i nærheten av kattedyr... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 En kamerat av meg er 90% alergisk mot katter og 60% mot hund. Han reagerer ikke på bikkja mi, men mot katter så er han sprengt i øyene og tett i nesa på under en halvtime. Han må ta noen piller på forhand om han skal til et sted det er katter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå