Gå til innhold

GetDataBack

Marvil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, jeg tok meg en tur i BIOS og fant dette under en av menyvalgene;

1. Removable Device: Floppy

2. Atapi CD-ROM: Pioneer

3. IDE Hard Disc/Drive: WDC1200

4. Other Boot Devise: Disabled

Undermeny på nummer 3;

WDC1200

WDC1600 <-- Den som mangler på Min Datamaskin..:/

Undermeny på nummer 4;

1. Disabled

2. SCSI Boot Device

3. INT18 Device

Da finner jeg vel den HDD'en som mangler i BIOS, men ikke på Min Datamaskin.. Hva gjør jeg..?

Lenke til kommentar
Det står jo klart og tydelig i skjermbilde hva du skal gjøre. Velg partisjonen du skal kjøre recovery på og trykk next knappen. Og for all del ikke legg de nye dataene på samme disken som du kjører recovery fra

1. Programmet heter GetDataBack for FAT. Tror den disken er NFTS, så jeg må et annet program..?

2. Betyr det at siden den disken jeg ikke får kontakt med er fylt med 130GB, må jeg har en HDD med plass til 130GB..?

Lenke til kommentar
1. Ja....GetDataBack for NTFS(ikke NFTS)

2.Ja/Nei.....du trenger bare plass til det du skal hente ut..

TaZ

1. Ah OK.

2. Blah, masse filmer så hadde vært fint å fått alt..:/ Kan det gjøres i mange operasjoner..? Får man opp mappene og filene, eller må man tippe og gamble på hvilken fil som er hvilken..? ;)

Edit; Kjørte den for FAT, og den fant en del filer, men gjennomførte ikke hele operasjonen så vet ikke hva den fant.. Er det nøye, evt hva gjør jeg om jeg ikke vet om det var FAT eller NTFS på disken..? Det var 3 partisjoner, så det må vel ha vært NTFS, siden FAT ikke støtter så stort..? De 3 var rimelig like i størrelse tror jeg..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Og en ting til;

Om jeg tar recovery på det jeg har, åssen får jeg opp igjen disken på Min Datamaskin..? Eller er disken ødelagt..?

Får denne feilmeldingen når jeg starter programmet og trykker Next..

getdata3.gif

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

MP3 derimot er ikke så sikkert du vil få den store glede av etter å ha gjort en recovery . Kan godt være det skjer som her hos meg en gang . Sangen starter riktignok opp korrekt men så blir det bare rot med mix av alle mp3 som ligger som en hitmix oppe på hverandre .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...