Nimda Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei jeg har koblet kablene slik det står i manualen. Kabel fra veggen til Line på ADSL modemet. Kabel fra 10Base T/MDI-X til WAN på SMC routeren. Så koblet jeg en kabel fra nettverkskortet i pc 1 til port nummer 1 foran på routeren og en kabel fra nettverkskortet i pc 2 til port nummer 2 på routeren. Enklere sagt en kabel fra veggen -> adsl modemet -> wan på routeren -> port 1 -> pc 1 -> port 2 -> pc 2 Når jeg logger på Telenor Internett ADSL står det bare contacting server og til slutt kommer feilmeldingen timed out. Hva er gal har jeg koblet noen kabler feil? _________________ [ Denne Melding var redigert av: Nimda på 2002-03-18 18:25 ] Lenke til kommentar
knut Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hvis jeg skjønner deg riktig prøver du å logge på via pc'ene. Barricade står for tilkoblingen selv, og du må logge deg inn på den via internett explorer og adressen 192.168.123.254 og stille den inn til pppoe med riktig brukernavn og passord, og resten av instillingene du skal bruke. Du må også fjerne alt av pppoe instillinger og programmer fra pc'ene du bruker, og bare sette opp et vanlig nettverk oppsett på pc'ene. Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 takk for hjelpen fikk det til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå