Gå til innhold

Prosjektor tilbud fra Elkjøp?

Toresen

Anbefalte innlegg

Jeg fant en Elkjøp-avis i postkassa mi i dag. Det første jeg gjorde var å bla fram til datautstyr... Elkjøp er kjent for å være dyr på denslags sammenlignet med webshoper. DVS produktene de selger passer sikkert bra til far-i-stua som kjøper seg en 16x brenner og en billig scanner og er fornøyd med det. Men noen ganger begynner jeg å lure på om det virkelig er gode tilbud... Jeg ble i tvil..

En Panasonic PTLC 50 E prosjektor selger de til 15000! Dette er en prosjektor som er "gått ut" som Elkjøp har kjøpt et restlager av. Er den egentlig verd 15 store? Om man sjekker koster storebroren ca 24000-25000(minst?) og har en eneste fordel, den er 1200 ansilumen (mot 700). Har man tenkt å bruke denne prosjektoren i en mørk kjeller til å myse film med gutta er det nok!? Jeg mener den burde jo være verd 15000 når storebroren koster 10000 mer!

Hvis det er noen der ute som har peil på prosjektorer og erfaring.. kan du da svare meg: skal jeg bruke mine surt tjente penger i morra på denne prosjektoren?

En ting til: bråker vifta mye på denne? hva koster pæra?

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg er et av de bedre tilbudene til elkjøp.

Har hørt at denne prosjektoren er bra. 700 ansi lumen er kanskje litt lite, men det holder nok for stua.

Når storebroren koster så mye mer er det fordi den har nesten dobbelt lysstyrke, dette hever prisen enormt. Storebroren til denne igjen koster 45000,- og er "bare" 1500 Ansi lumen.

Jeg tror dette er et bra kjøp, hadde jeg hatt pengene så ville jeg kanskje kjøpt selv.

En pære til slike prosjektorer er ikke billig, 500-1000 kr må du forvente.

Vifta vet jeg ikke noe om, men jeg ville bekymret meg hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

For å kunne bruke en prosjektor i stua under normale lys forhold er 600 ansi lum.. min.. 700 blir da helt ok. Du sier du skal bruke den i en mørk kjeller. Da er 700 mer en nok, du vil få ett knall bra bilde.

Ved ett kjøp ville jeg sett på følgende ting.

* Kan prosjektoren vise data i oppløsning 1024*7? hvis ja er dette meget bra, 800*600 er helt ok

* Kan prosjektoren vise 16:9 format. Veldig viktig hvis du har dvd

* Er prosjektoren støyende. Dette er en av de mest provoserende tinngene med en prosjektor, høy støy kan øddelegge en perfekt filmkveld.

* Hvor stort bilde klarer den å hvise. 2m burde være min.

Lenke til kommentar

Har testet denne prsjektøren da jeg tilfeldigvis jobber på Elkjøp for tiden ( Ikke spør hvorfor ). Prosjektøren er helt grei til stuebruk, hjemmekino etc. Oppløsningen den klarte var 1280x1024 (800x640 i SXGA, komprimert)

Vinkelen den viste bildet kunne tiltes alle veier....dvs. en trenger ikke ha den rett bak sofaen, men kan la den stå på et bord bak til høyre eller venstre og "tilte" bildet mot lerretet. Den hånterer 4:3 16:9 og HDTV når det en gang kommer... Eneste gangen en trenger å trekke for gardinene er når solen står rett inn vinduet i stua.

Eneste minuset er at Elkjøp ikke har fått inn så altfor mange av denne prosjektøren, det er f.eks bare ca 10 stk som er bestillt inn til Bergensområdet, og leveringen kan bli knapp om dette viser seg å bli en populær prosjektor.

Tidligere pris på prosjektøren var 28000,-, men siden dette er nå et "utgått" produkt. Falt prisen ned til ca 15K :smile:

Som en kommentar til innlegget over : "Ganske dyre på dataprodukter"

Elkjøp har tilgang til samtlige grossister av datautstyr i Norge,samt de har prisgaranti,så jeg fatter liksom ikke hva problemet er?

Kan du vise til en pris som er billigere i butikk, så slå i bordet med tilbudet,og Elkjøp matcher prisen.

MEN!!! Og jeg mener MEN!!

Skill nå endelig mellom butikkpriser og nettpriser.

Enkelte butikker fører nemlig lager og har utgifter som frakt og verdiavsrivninger.

Jeg gidder ikke engang kommentere innom området support. Hadde ikke vært meg som ofrer supportmulighetenemine for 100 kroner avslag i prisen.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg mye bedre erfaring med supporten til feks PSdata enn elkjøp sin. Som regel er de mye kjappere på seriøse nettbutikker.

Prosjektoren til 15K er nok ikke noe "løp og kjøp" tilbud. Prosjektorer generellt vil nok bli veldig mye billigere de nærmeste åra. Jeg synes 700 Lumen blir litt lite. Mørke filmer og spill, blir enda mørkere og det kan være vanskelig å se hva som skjer til tider. Vil nok anbefale minst 1100 lumen til de som er vant til kvaliteten CRT skjermer gir. Men prosjektorer er dyre i drift. Gjerne tre til fem kroner pr time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...