Gå til innhold

Problemer med Hardware?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har bygd min egen data sammen med en kamerat av meg.

Dette er dataen bygget opp av:

Asus p4c800-deluxe hovedkort

Intel pentium 2.8ghz prossesor

Gainward geforce fx5900 128mb DDR 3D-kort

Seagate barracuda 120gb 7200.7 hardisk

Twinmos pc3200 DDR-DIMM 512mb cl 2,5

Pioneer DVD-spiller

Plexwriter

Jeg har ikke overklokket!!!!

Det er viftekjøling på dataen

Det som skjer er at dataen fryser/klikker i 10-15 sekunder dette skjer med ujevne mellomrom. Problemet skjer når jeg er inne på windows 2000 og spiller osv. Jeg trodde det var feil med ramen, så vi fikk byttet rambrikke, men det hjalp ikke en dritt og jeg begynner å bli veldig oppgitt av dette problemet. :dontgetit: jeg trenger hjelp så fort som mulig til å fikse problemet!!

Jeg har installert de nyeste drivere,service pack 4 og siste oppdateringer til daten, men det hender at maskinen går litt varm, cpuen er noen ganger oppe ved 60 grader når jeg spiller, kan dette kanskje være problemet for at dataen fryser seg helt? Når dataen klikker så er det eneste jeg får gjort er å trykk på control+alt+ delete. musen vil ikke røre seg eller noen ting.

Endret av Diddus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elimineringsmetode:

Ta ut samtlige komponenter og bare la det stå igjen det du absolut trenger for å starte opp.

Så bytter du pci slot, minneslot etc og begynner så smått å putte inn komponentene til ustabiliteten kommer opp igjen.

Kom med informasjon etter vært så skal vi se om vi kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Hadde det vært et problem med minne så hadde du mest sannsynlig fått blåskjerm og hvis det hadde vært et varmeproblem hadde maskinen fryst helt eller restartet seg så jeg ville nok satt pengene mine på ustabile drivere, manglende oppdatering på windows eller kanskje en ressurskonflikt (men det er lite sannsynlig). Installer nyeste servicepack (sp4 hvis du ikke allerede har den) og nyeste drivere til det meste.

Lenke til kommentar

Jeg har windows 2000 som oprativ system

Jeg har ikke overklokket

Jeg har standard luftekjøling på daten

Jeg har installert de nyeste drivere på dataen så jeg tror ikke det er det som er problemet! Men dataen går litt varm noen ganger!! kan dette være problemet? eller er det bare dataen som er litt ustabil??? hmmm......er fortsatt i tvil til hva som kan være problemet!

Endret av Diddus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...