Gå til innhold

Fersk S-ATA harddisk

B-Man

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en ny WD 250 GB harddisk. Denne skal brukes som OS harddisk i min nye Shuttle. Bare denne harddisken, pga plass blir det ikke fler.

Så kommer spørsmålet?

Jeg vil gjerne partisjonere denne før jeg legger alt jeg har inn på den. Jeg har forstått at Win2K / XP krever ekstra drivere. Men er det noen som har tips om hvordan få partisjonert harddisken først.

Kan ikke huske å ha sett denne muligheten i WIN2K installeringa.

Går det ann å bruke gode gamle fdisk, på en Win98 oppstartdiskett...

Noen måter å få dette til å fungere på. uten å måtte ha en annen datamaskin først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du begynner, ha diskett med driverene til sata chipen klare.

Når du da legger inn windows 2k\xp står det helt i starten når den laster inn filer "trykk f6 for en tredjeparts installasjon av scsi driver" elns. Da trykker du f6, og venter litt. Da kommer det opp et nytt bilde der du kan legge inn driverene. Etter det er det akkurat som med vanlig disk med tanke på formatering og partisjonering.

Lenke til kommentar

å da kan jeg partisjonere disken FØR jeg legger inn Windows??

Er ny med S-ATA, og med IDE kunne man bare bruke Win98 oppstartdiskett og partisjonere først, så kunne man legge inn win2K etterpå på partisjonen.

Har aldri måtte bruke drivere under innstalasjon av Win2K/XP og heller aldri måtte partisjonere en harddisk uten å kunne sette den i en annen maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...