anon12234 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 hei, skal kjøpe mere kjøling til mitt 9800pro, kommert il 440 på gpu med org kjøling men vill lengere, har tenkt på å investere i en slik: ' http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP og et slikt ett: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SPFC70BL Skal sette det viftekortet under skjermkortet slik at begge viftene blåser rett opp mot skjermokortet, blir dette bra eller?, har et indre ønske om å nå 500 med gpu Noen som har noen bedre alternativer å anbefale meg? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Tror jeg ville droppen PCI-viften og heller kjøpt viften som hører til Zalman-pipen. Så kan du mekke en egen vifte under skjermkortet i tilleg Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Tror jeg ville droppen PCI-viften og heller kjøpt viften som hører til Zalman-pipen.Så kan du mekke en egen vifte under skjermkortet i tilleg naaaai, har sånn gotrua i det pci-kortet/vifta, så den vil jeg ikke droppe, kanskje jeg kan bruke begge.... Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Tviler på om du kommer til 500MHz med den der... Da må du nok ha vannkjøling med Vapochillet kjøleveske Hva slags merke er det på grafikkortet ditt? Built by Ati? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Tviler på om du kommer til 500MHz med den der...Da må du nok ha vannkjøling med Vapochillet kjøleveske Hva slags merke er det på grafikkortet ditt? Built by Ati? eh, nei?, mange som har kommet over 500mhz med f. eks artic cooler o.l Når jeg kommer til 440 med org kjøling så tror jeg kanskje det skal gå, btw: jeg har powercolor Endret 18. februar 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg har også powercolor med Artic Cooling VGA silencer og kommer F*** meg ikke lenger enn 425 på core. Da må det variere MYE fra kort til kort... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg har også powercolor med Artic Cooling VGA silencer og kommer F*** meg ikke lenger enn 425 på core. Da må det variere MYE fra kort til kort... kipt for dg, men mitt klokker usedvnlig langt og da...... jeg er kjempefornøyd, men jeg har hørt mange folkt snakk om en eller annan "shim", hva er det?, er det noen form for beskyttelse rundt kjernen? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg har også powercolor med Artic Cooling VGA silencer og kommer F*** meg ikke lenger enn 425 på core. Da må det variere MYE fra kort til kort... kipt for dg, men mitt klokker usedvnlig langt og da...... jeg er kjempefornøyd, men jeg har hørt mange folkt snakk om en eller annan "shim", hva er det?, er det noen form for beskyttelse rundt kjernen? Jepp.. Det er ei "ramme" rundt kjernen.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Det er anbefalt av Zalman å bruke en vifte utenpå den kjøleribben, dvs at kortet ditt MÅ ha det, siden 9800pro utvikler såpass mye varme for en kjøleribbe til å kvitte seg med. Du bør absolutt sette en vifte til å blåse mellom de to store ribbene! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) Mitt ville 450 på Coren max når jeg benchmarket. Høyere enn det så begynte det å "snø" eller PC'en låste seg helt. Etter en volt mod på kortet, å økning fra 1.7v til 1.95v på VPU å montering av vannkjøling på det istedet gikk jeg opp til 495 på Coren. Tror ikke det er mange som knekker 500 på Coren uten å modde ganske drastisk med 9800Pro. Det er klart at noen få heldige sjeler er der sikkert Endret 20. februar 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 synes jeg så en som prøvde det der, her på forumet, men det krasja i spill osv, så det er ikke anbefalt, Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Mitt ville 450 på Coren max når jeg benchmarket. Høyere enn det så begynte det å "snø" eller PC'en låste seg helt. Etter en volt mod på kortet, å økning fra 1.7v til 1.95v på VPU å montering av vannkjøling på det istedet gikk jeg opp til 495 på Coren. Tror ikke det er mange som knekker 500 på Coren uten å modde ganske drastisk med 9800Pro. Det er klart at noen få heldige sjeler er der sikkert 1.95!?!?!?!?!?!?!?, er det ikke 1.5 standar da???, syntes det hørtes veldig mye ut jeg, men du kom jo langt da, helt til 495, hva får du i 3dmark03 nå da? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Mener at 9800Pro har 1.7v altså. 9800XT har 1.75v tror jeg. Er ikke helt 100% sikker. Men den er aldri i verden 1.5v. Vet at 9700Pro har endel lavere volt. Mulig den har 1.5v??? Jeg kjører 495/375 når jeg bencher, å da får jeg: 3DMark2001: 225xx poeng 3DMark2003: 71xx poeng AquaMark: 53xxx poeng Var ikke sjangse i havet å ha volten så høyt med orginal kjøleren. Fikk artifact hele tiden. Men på med vannkjøling, så var det 0 problem Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 hei, skal kjøpe mere kjøling til mitt 9800pro, kommert il 440 på gpu med org kjøling men vill lengere, har tenkt på å investere i en slik:' http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP og et slikt ett: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SPFC70BL Skal sette det viftekortet under skjermkortet slik at begge viftene blåser rett opp mot skjermokortet, blir dette bra eller?, har et indre ønske om å nå 500 med gpu Noen som har noen bedre alternativer å anbefale meg? Vel, merker man noe forskjell med pci vantec kjøleren, har selv en artic cooler silencer, men behøver jeg en vantec for å få bedr kjøling? Lenke til kommentar
upside Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 har selv kjørt 2.2v på mitt 9800Pro kort, da fikk jeg litt artifacts uansett mhz. hadde vapochill på vpu. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det beste kjøleren til 9800pro må da bore 2 hull på ø4mm for feste. Alt1. Her er det bare å klippe ribbene ned til ønsket høyde. Thermaltake Volcano 7+ alt2. Lavprofil kjøler, montreing det samme som for Alt1. CoolJag CPU-kjøler m/vifte, 1U Ska du ha et ferdig oppsett, om du ikke gidder å modde litt, så går for Arctic Cooling GPU-kjøler,"VGA Silencer" Lenke til kommentar
genesis Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) istedet for det PCI greiene, gå heller for en 120mm vifte med arm (og viftestyring?) noe i denne duren_ http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FB123 om det går med den nye zhalman kjøleren vet jeg ikke, det går med den eldre..... edit_ om du skulle bry deg om støy, tror jeg dette er bedre Endret 6. mars 2004 av genesis Lenke til kommentar
Morph1948 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Æ har tenkt å kjøp mæ d kortet no. Hadd tenkt å prøv med en zalman heatpipe uten vifte, men trur æ droppe d gitt. Siden d bli sagt her at kortet produsere for my varme. Dermed bli d vel t at æ kjøpe en 120mm vifte å sett på. den ska seff gå på 5V så d ikke bli nå bråk. Æ foretrekke stillhet fremfor nå anna.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå