Gå til innhold

Vill dette duge til mitt 9800pro?

anon12234

Anbefalte innlegg

hei, skal kjøpe mere kjøling til mitt 9800pro, kommert il 440 på gpu med org kjøling men vill lengere, har tenkt på å investere i en slik:

'

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP

og et slikt ett:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SPFC70BL

Skal sette det viftekortet under skjermkortet slik at begge viftene blåser rett opp mot skjermokortet, blir dette bra eller?, har et indre ønske om å nå 500 med gpu

Noen som har noen bedre alternativer å anbefale meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på om du kommer til 500MHz med den der...

Da må du nok ha vannkjøling med Vapochillet kjøleveske  :p

Hva slags merke er det på grafikkortet ditt? Built by Ati?

eh, nei?, mange som har kommet over 500mhz med f. eks artic cooler o.l

Når jeg kommer til 440 med org kjøling så tror jeg kanskje det skal gå,

btw: jeg har powercolor

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Jeg har også powercolor med Artic Cooling VGA silencer og kommer F*** meg ikke lenger enn 425 på core.

Da må det variere MYE fra kort til kort...

kipt for dg, men mitt klokker usedvnlig langt og da...... jeg er kjempefornøyd, men jeg har hørt mange folkt snakk om en eller annan "shim", hva er det?, er det noen form for beskyttelse rundt kjernen?

Lenke til kommentar
Jeg har også powercolor med Artic Cooling VGA silencer og kommer F*** meg ikke lenger enn 425 på core.

Da må det variere MYE fra kort til kort...

kipt for dg, men mitt klokker usedvnlig langt og da...... jeg er kjempefornøyd, men jeg har hørt mange folkt snakk om en eller annan "shim", hva er det?, er det noen form for beskyttelse rundt kjernen?

Jepp.. Det er ei "ramme" rundt kjernen..

Lenke til kommentar

Mitt ville 450 på Coren max når jeg benchmarket. Høyere enn det så begynte det å "snø" eller PC'en låste seg helt. Etter en volt mod på kortet, å økning fra 1.7v til 1.95v på VPU å montering av vannkjøling på det istedet gikk jeg opp til 495 på Coren. Tror ikke det er mange som knekker 500 på Coren uten å modde ganske drastisk med 9800Pro. Det er klart at noen få heldige sjeler er der sikkert :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Mitt ville 450 på Coren max når jeg benchmarket. Høyere enn det så begynte det å "snø" eller PC'en låste seg helt. Etter en volt mod på kortet, å økning fra 1.7v til 1.95v på VPU å montering av vannkjøling på det istedet gikk jeg opp til 495 på Coren. Tror ikke det er mange som knekker 500 på Coren uten å modde ganske drastisk med 9800Pro. Det er klart at noen få heldige sjeler er der sikkert :)

1.95!?!?!?!?!?!?!?, er det ikke 1.5 standar da???, syntes det hørtes veldig mye ut jeg, men du kom jo langt da, helt til 495, hva får du i 3dmark03 nå da?

Lenke til kommentar

Mener at 9800Pro har 1.7v altså. 9800XT har 1.75v tror jeg. Er ikke helt 100% sikker. Men den er aldri i verden 1.5v. Vet at 9700Pro har endel lavere volt. Mulig den har 1.5v???

Jeg kjører 495/375 når jeg bencher, å da får jeg:

3DMark2001: 225xx poeng

3DMark2003: 71xx poeng

AquaMark: 53xxx poeng

Var ikke sjangse i havet å ha volten så høyt med orginal kjøleren. Fikk artifact hele tiden. Men på med vannkjøling, så var det 0 problem :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hei, skal kjøpe mere kjøling til mitt 9800pro, kommert il 440 på gpu med org kjøling men vill lengere, har tenkt på å investere i en slik:

'

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP

og et slikt ett:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SPFC70BL

Skal sette det viftekortet under skjermkortet slik at begge viftene blåser rett opp mot skjermokortet, blir dette bra eller?, har et indre ønske om å nå 500 med gpu

Noen som har noen bedre alternativer å anbefale meg?

Vel, merker man noe forskjell med pci vantec kjøleren, har selv en artic cooler silencer, men behøver jeg en vantec for å få bedr kjøling?

Lenke til kommentar

Æ har tenkt å kjøp mæ d kortet no. Hadd tenkt å prøv med en zalman heatpipe uten vifte, men trur æ droppe d gitt. Siden d bli sagt her at kortet produsere for my varme. Dermed bli d vel t at æ kjøpe en 120mm vifte å sett på. den ska seff gå på 5V så d ikke bli nå bråk. Æ foretrekke stillhet fremfor nå anna....;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...