Admin'c Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Har bestemt meg for å prøve ut diverse demoer og kanskje kjøpe meg et skikkelig redigeringsprogram som koster litt. Derfor lurer jeg på hva som trengs og hva som er bra? Proggrammet vil jo bli brukt til mye rart, men jeg tror det å lage film er en morsom tanke. Har et G4 ti 4600 kort med tvut og et Sigma realmagic Xcard med div utganger på pcn. Hvilke programmer kan jeg bruke som lar meg ha en tv på siden så jeg kan se hvordan filmen blir seendes ut på tv? Hvilket program for å legge på effekter som lyssverd, stikkflammer på våpen og blod som spruter ut når man blir truffet f.eks.? Kan hende det er et dødfødt prosjekt fra min side men det hadde alikevel vært morsomt å se hva jeg kunne få til (antar at demoer ikke er så begrensende...). Specs på pc amd xp 1900+ 120gb + 80gb audiogy platinum med firewireporter sigma realmagix xcard med svideo, composite og hdtv ut g4 ti4600 med tv ut (svideo) er vel det som har noe å si i pcn. Har tuklet litt med premiere før så det kan jeg delevis. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 jeg anbefaler adove premier det er et vanskelig program, og ikke minst dyrt. men det anbefales. bruk gjerne sammen med andre programmer, f.eks. photoshop for å mixe litt med stillbilder kanskje. 3dworskhop også når jeg lager cs filmer, bruker jeg SK player(cs demo program)premiere, og photoshop og en del andre småprogrammer. tviler på at du kommer til å nøye deg med et program hvis du blir litt avansert. hva slags filmer skal du lage? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 er stygt redd jeg har litt for mye penger... Blir nok actionfilmer og av og til familiefilmer men sistnevte kan jo windows moviemaker Liker effekter og tanken på at folk lurer på om det er jeg som har laget de fete effektene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå