Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN til analog ?

Anbefalte innlegg

Vel skal ha ein fax på ei ISDN linje , men trenger da ei God Gmmeldags Analoglinje ... det finst ISDN Telefoner med Analog ingang, men eg har i grunnen ikkje tenkt å kjøpe meg ein Isdn telefon med desse portene berre for å få faxen til å funke ... har funne Rutere som har ISDN & 4stk lan porter samt 2stk analog linjer ,men denne kosta 2500,- :ermm: , så veit ikkje heilt ... finst det eit enkelt adapter til under 800,- som du kan koble til ISDN slik at du får 1stk ( eller fleire ) analog linjer ... merke mod. og evt. webshop kor eg kan finne det hadde vært fint :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det finnes. Lenge siden jeg kjøpte selv, men kostet vel en 5-600. Selges hos Telenorforhandlere(?) som f.eks. Telehuset.

Enkelt og greit en svart boks som tar ene isdn-linja di og gjør den analog. Kjekt, så kan du bruke ett av numrene dine bare til faks om du vil det.

Lenke til kommentar
Ja, det finnes. Lenge siden jeg kjøpte selv, men kostet vel en 5-600. Selges hos Telenorforhandlere(?) som f.eks. Telehuset.

Enkelt og greit en svart boks som tar ene isdn-linja di og gjør den analog. Kjekt, så kan du bruke ett av numrene dine bare til faks om du vil det.

Fant denne på telehuset.no Telenor ISDN Analogadapter ... ,men det koster da 1300,- :( ... vist du har du svarte box liggandes enda ... ta å sjå kem som har laga denne boxen ... forhåpentligvis ikkje Telenor ... ******* overprisa Dritt :angry:

Lenke til kommentar

skulle akkurat til å seie at eg hadde funnet ein som eg kunne bruke da du har funnet AKKURAT det samme som meg :D .. vel vel måtte berre ha eit mer teknisk namn på dette adapteret får eg viste kva eg skulle leite etter :D ISDN Terminal Adapter med Analog Converter :cool:Min ISDN til Analoglinje Konverter ...

Lenke til kommentar

Enkleste blir en ISDN-->Analog adapter ja. Evt en ISDN telefon med analoge utganger, men da flyr prisen opp. Enkleste er en omformer som først nevnt.

Men ikke glem å programmere adapteret med MSN nummere som du skal bruke til faks nummer. Enkelt og greit så er det telefon nummer du vil at faksen skal svare på.

Jobber hos Ricoh Norge AS som produkt spesialist faks på teknisk support jeg, så dette er feltet mitt. :) hehe

Evt: Det finnes ISDN fakser da, som går rett på ISDN linjer. Disse støtter kommunikasjon med både ISDN og Analoge faksmaskiner, men selve linja den står på må være ISDN. Men de koster nok en ca 10K og oppover, alt ettersom størrelse og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...