Keyzer28 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hello! Jeg har kjøpt meg en IRiver IGP-100, og er ubeskrivelig fornøyd med lyden. Men jeg trenger noe gode høretelefoner, og håper på noen gode råd. De jeg har sett meg ut er Koss SportaPro/PortaPro og SENNHEISER PX 100. Jeg trenger derfor råd og anbefalinger her. Vet at de fleste anbefaler Koss PortaPro, og det hadde derfor vært ok og fått noen anbefalinger fra noen som har prøvd begge headsettene. Ikke bare Koss (som jeg får inntrykk av at alle har prøvd...). Det er viktig at lyden er god, og at de sitter godt nok på hodet når jeg trener på SATS (siden det er litt bakgrunnsstøy der er det også greit at ikke alt for mye lyd trenger inn til meg, men det går kanskje greit om jeg skrur opp volumet tilstrekkelig?). En ting til: Jeg har ikke funnet noen internetforhandlere i Norge som selger Sennheiser PX100. Noen tips? Må innrømme at jeg heller litt mot dem, mest fordi de i motsetning til Koss sine telefoner ikke ser ut som et ****** , og så vidt jeg har lest av tester kommer de godt ut de også. Men lyden og at de sitter godt på hodet er som sagt det viktigste, så det hadde vært hyggelig og fått noen gode råd! Andre anbefalinger mottas også med takk. Når det gjelder musikk hører jeg forresten på rock. Alt fra Bowie til Dimmu Borgir. Takker og bukker for eventuelle råd! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Sennheiser PX100 og Koss PortaPro finner du hos www.hifiklubben.no jeg har noen PX100 selv og er strålende fornøyd med de! Jeg stod mellom PortaPro og PX100, lyden er nesten identisk, men utsendetmessig så valgte jeg PX100. Jeg vil sterkt anbefale Sennheiser PX100 edit : http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|115|115|4361|pdetail lykke til med valget Endret 18. februar 2004 av Jonki Lenke til kommentar
diversity Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 kanskje et lite søk på forumet.. har sony mdr-v500 (digger de) koss porta pro (digger de og) Gode erfaringer med begge Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Sennheiser PX100 og Koss PortaPro finner du hos www.hifiklubben.no jeg har noen PX100 selv og er strålende fornøyd med de! Jeg stod mellom PortaPro og PX100, lyden er nesten identisk, men utsendetmessig så valgte jeg PX100. Jeg vil sterkt anbefale Sennheiser PX100 edit : http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|115|115|4361|pdetail lykke til med valget Takk for svar, Jonki og Bakemsterharepus! Jeg skal ta en tur innom HiFi-klubben i morgen og sjekke dem ut! Harepus: Jeg har søkt på forumet, men de trådene jeg fant ble etter hvert uendelig lange og preget av hva som var best av Ipod og andre HDbaserte spillere, så derfor gikk jeg for en ny tråd! Jeg skal også se ann Sony-headsettet du anbefalte! Mvh Keyzer Lenke til kommentar
thoering Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Koss Porta Pro koster bare halvparten hos microplex mot hva de gjør hos hifiklubben. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Koss Porta Pro koster bare halvparten hos microplex mot hva de gjør hos hifiklubben. I know. De koster også 359 hos komplett.no. Det er verre med disse fra Sennheiser, for jeg har enda ikke klart å finne noen i Norge som selger dem via nettet. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Koss Porta Pro koster bare halvparten hos microplex mot hva de gjør hos hifiklubben. I know. De koster også 359 hos komplett.no. Det er verre med disse fra Sennheiser, for jeg har enda ikke klart å finne noen i Norge som selger dem via nettet. hifiklubben.no har nettbutikk vettu Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Koss Porta Pro koster bare halvparten hos microplex mot hva de gjør hos hifiklubben. I know. De koster også 359 hos komplett.no. Det er verre med disse fra Sennheiser, for jeg har enda ikke klart å finne noen i Norge som selger dem via nettet. hifiklubben.no har nettbutikk vettu Men jeg er så ******* utålmodig og vil ha mine raskt! Jeg har aldri handlet hos HiFiKlubben på nettet. Er de raske? Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Koss Porta Pro koster bare halvparten hos microplex mot hva de gjør hos hifiklubben. I know. De koster også 359 hos komplett.no. Det er verre med disse fra Sennheiser, for jeg har enda ikke klart å finne noen i Norge som selger dem via nettet. hifiklubben.no har nettbutikk vettu Men jeg er så ******* utålmodig og vil ha mine raskt! Jeg har aldri handlet hos HiFiKlubben på nettet. Er de raske? ja, jeg fikk de temmelig rask ja Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Bare for å mase litt mer! Hva er "temmelig raskt"? Jeg er litt bortskjemt med Komplett og andre nettshapper jeg vet sender ut varene sånn at jeg har dem dagen etter at jeg har bestilt dem, og orker ikke å vente 1 uke! Da tar jeg heller toget inn til byen i morgen! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) 3 dager hos meg iaff edit : god natt btw Endret 18. februar 2004 av Jonki Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 3 dager hos meg iaff edit : god natt btw Høres ut som noe jeg kan leve med! Takk for svar, og sov godt! Lenke til kommentar
FOXOR Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Elkjøp har begynt å føre PX serien og endel andre senneheiser. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 3 dager hos meg iaff edit : god natt btw Var nå innom HiFi-klubben og lyttet nøye på PortaPro, Sennheiser PX100 og PX200. Hørte knapt noen forskjelle på PortaPro og Sennheiser, mens PX200 så ut til å miste mye bass så sant man ikke fysisk presset høytalerne inn mot ørene. Jeg gikk derfor på PX100, rett og slett fordi de ser så sinnssykt mye bedre ut enn PortaPro som jo ikke ser ut i månelys, til tross for at mannen på HiFi-klubben hardnakket påstå at PortaPro var mye bedre... Etter 2-3 timers lytting er jeg helt utrolig fornøyd. Jeg er imponert over hvor mye, og utrolig god (!) lyd som kan presses inn i så små hodetelefoner! Takker for råd! Mvh Keyzer Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 3 dager hos meg iaff edit : god natt btw Var nå innom HiFi-klubben og lyttet nøye på PortaPro, Sennheiser PX100 og PX200. Hørte knapt noen forskjelle på PortaPro og Sennheiser, mens PX200 så ut til å miste mye bass så sant man ikke fysisk presset høytalerne inn mot ørene. Jeg gikk derfor på PX100, rett og slett fordi de ser så sinnssykt mye bedre ut enn PortaPro som jo ikke ser ut i månelys, til tross for at mannen på HiFi-klubben hardnakket påstå at PortaPro var mye bedre... Etter 2-3 timers lytting er jeg helt utrolig fornøyd. Jeg er imponert over hvor mye, og utrolig god (!) lyd som kan presses inn i så små hodetelefoner! Takker for råd! Mvh Keyzer jeg er fullstendig enig! Jeg kjøpte PX200 først, men var ikke helt fornøyd, dårlig isolasjon og bass. Så nå har jeg PX100 og de leverer lyd som et #¤&¤#¤ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå