_Furien_ Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Sitter og redigerer en film i Studio 8.10 Er nå ca. ferdig med filmen, og skal avslutte med litt rulletekst. ER ikke helt sikker på hvordan jeg gjør dette, og spør derfor om hjelp Skal gjerne også ha ett bilde i rulleteksten hvis det er mulig Håper på ganske kjappe svar. Mvh. Iver D.S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Legg ned en ferdig tittel i tittel -"timelinen". Så dobbelklikker du. Oppe i venstre hjørne er det fire firkanter. Velg den med en pil som går oppover. Så skriver du bare det som skal stå. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Den var jeg ikke helt med på du.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Da kan jeg ikke hjelpe deg. Å få en tekst til å rulle er enkelt som bare det, og det skulle bli enda enklere med den informasjonen jeg ga. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Øverst i hjørnet har jeg en firkant, og det skjer lite når jeg trykker på den, det er det som er problemet.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Tro det eller ei, men jeg har heller aldri skjønt det. Bra at du spurte, for nå er jeg også nysgjerrig! Kan du ta den forklaringen litt dypere, whi1t3inc? EDIT: Jeg fikk det til. I starten fikk jeg også bare en firkant, men plutselig fikk jeg pilene. Konge! Endret 18. februar 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Dere vet hvor man skriver titler, sant? Når man presser ok, får man en tittel som står stille. Oppe i venstre hjørne der hvor man forandrer på titlene, altså der man skriver, endrer font og farger, er det fire små firkanter. Den ene er tom, den andre har en pil som peker oppover, en har en pil som peker til siden osv. Press inn den ruten som har den pilen som peker oppover. Da vil teksten rulle oppover. Presser du inn den pilen som peker til siden, vil teksten rulle sidelengs. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Ehh, er det noen logisk grunn til at jeg ikke får opp de boksene? Hva var det du gjorde c_u_m8 ?? Edit: Det bør ikke være fordi jeg har med bilde? Endret 18. februar 2004 av _Furien_ Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Ehh, er det noen logisk grunn til at jeg ikke får opp de boksene? Hva var det du gjorde c_u_m8 ?? Heh, du vet den skriften som er "Happy Anniversery". Dra den ned. Ikke endre på skriften. Dobbeltklikk på den. Øverst til venstre hjørnet er boksene... Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) tror det må være noe helt gæli med meg idag, men får det virkelig ikke till tror jeg må ha det med teskje idag Endret 18. februar 2004 av _Furien_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 tror det må være noe helt gæli med meg idag, men får det virkelig ikke till tror jeg må ha det med teskje idag Vente til i morgen? Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 tror det må være noe helt gæli med meg idag, men får det virkelig ikke till tror jeg må ha det med teskje idag Vente til i morgen? Hehe, skulle så gjerne, men saken er at vi skal framføre ett prosjekt på skolen imorra Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Wh1t3inc. Driver vi to "forskjellige" typer titles? Du lager de du mener ved å f.eks. dobbeltklikke i "title track" timelinen? Kan det ha noe å gjøre at jeg har Pinnacle Studio SE ?.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Wh1t3inc. Driver vi to "forskjellige" typer titles?Du lager de du mener ved å f.eks. dobbeltklikke i "title track" timelinen? Kan det ha noe å gjøre at jeg har Pinnacle Studio SE ?.. Heter det bare Studio SE eller har det også et nummer bak? Topicen sier jo 8.10, noe som tilsier at du har en oppgradert 8.0 versjon, akkurat som meg. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Wh1t3inc. Driver vi to "forskjellige" typer titles?Du lager de du mener ved å f.eks. dobbeltklikke i "title track" timelinen? Kan det ha noe å gjøre at jeg har Pinnacle Studio SE ?.. Heter det bare Studio SE eller har det også et nummer bak? Topicen sier jo 8.10, noe som tilsier at du har en oppgradert 8.0 versjon, akkurat som meg. Når jeg starter opp programmet står det: Pinnacle Studio SE Version 8.10 Men kan du "forklare" meg kort hvordan du mener titles skal lages? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå