dimdal Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Sitter i Fedora Core 2 nå jeg, og har ikke lyd i det hele tatt. Hvordan vet jeg om jeg bruker ALSA eller OSS drivere? Orker ikke sette opp ALSA nå, så hvordan kan jeg eventuellt gå tilbake til OSS ? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Kernel 2.6.x har ALSA innebygd så du kjører nok ALSA. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Kernel 2.6.x har ALSA innebygd så du kjører nok ALSA. Men hvordan konfigurere at den skal bruke OSS istedet? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Fikk akkurat samme problemet som deg i går. Jeg bruker gnome som standard og klarte ikke å få lyden tilbake etter reboot. Det jeg gjorde var å gå inn i KDE og starte mikseren der (den som starter opp som standard, kmixer?), og merke av for advanced. Der var det et valg som hadde "bestemt" at lyden skulle kjøre via den digitale utgangen. Jeg skrudde av det, og etterpå har lyden fungert som den skal. Jeg har et Audigy kort. Vet ikke om dette i det hele tatt hjalp noe som helst, men det kan ihvertfall være lurt å ta en titt om du har et kort med digital utgang. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Fikk akkurat samme problemet som deg i går. Jeg bruker gnome som standard og klarte ikke å få lyden tilbake etter reboot. Det jeg gjorde var å gå inn i KDE og starte mikseren der (den som starter opp som standard, kmixer?), og merke av for advanced. Der var det et valg som hadde "bestemt" at lyden skulle kjøre via den digitale utgangen. Jeg skrudde av det, og etterpå har lyden fungert som den skal. Jeg har et Audigy kort. Vet ikke om dette i det hele tatt hjalp noe som helst, men det kan ihvertfall være lurt å ta en titt om du har et kort med digital utgang. Har samme kort som deg, det løste problemet ! Takker Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Godt å høre at det fungerte. Bra at du forstod den noe håpløse forklaringen min. Hehe. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Godt å høre at det fungerte. Bra at du forstod den noe håpløse forklaringen min. Hehe. Hehe, hadde samme problemet i mine windows-dager, så jeg skjønte det når du sa digitalutgang Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Sitter med FC2 jeg også - og lyden virker ikke. Har et AWE 64 ISA lydkort som jeg er svært glad i, og som fungerte prikkfint i FC1. (testet dog ikke midi) Virker ikke som den har funnet kortet mitt... Har en annen maskin med ESS kort (compaq), som ikke virket hverken i FC1 eller FC2. Noen som vet hvordan spesifisere ett kort? AWE kortet tror jeg egentlig skal virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå