Gå til innhold

ALSA - Lyden virker ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat samme problemet som deg i går. Jeg bruker gnome som standard og klarte ikke å få lyden tilbake etter reboot. Det jeg gjorde var å gå inn i KDE og starte mikseren der (den som starter opp som standard, kmixer?), og merke av for advanced. Der var det et valg som hadde "bestemt" at lyden skulle kjøre via den digitale utgangen. Jeg skrudde av det, og etterpå har lyden fungert som den skal. Jeg har et Audigy kort.

Vet ikke om dette i det hele tatt hjalp noe som helst, men det kan ihvertfall være lurt å ta en titt om du har et kort med digital utgang.

Lenke til kommentar
Fikk akkurat samme problemet som deg i går. Jeg bruker gnome som standard og klarte ikke å få lyden tilbake etter reboot. Det jeg gjorde var å gå inn i KDE og starte mikseren der (den som starter opp som standard, kmixer?), og merke av for advanced. Der var det et valg som hadde "bestemt" at lyden skulle kjøre via den digitale utgangen. Jeg skrudde av det, og etterpå har lyden fungert som den skal. Jeg har et Audigy kort.

Vet ikke om dette i det hele tatt hjalp noe som helst, men det kan ihvertfall være lurt å ta en titt om du har et kort med digital utgang.

Har samme kort som deg, det løste problemet !

Takker :)

Lenke til kommentar

Sitter med FC2 jeg også - og lyden virker ikke. Har et AWE 64 ISA lydkort som jeg er svært glad i, og som fungerte prikkfint i FC1. (testet dog ikke midi)

Virker ikke som den har funnet kortet mitt...

Har en annen maskin med ESS kort (compaq), som ikke virket hverken i FC1 eller FC2.

Noen som vet hvordan spesifisere ett kort? AWE kortet tror jeg egentlig skal virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...