b0berg Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Et trapes har et areal på 8dm2(hvordan får man den lille 2ern?) Side a er 75mm og høyden er 4.5cm. Hvor mye er side b? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Høyrer vel strengt tatt til under Teknologi & Vitenskap. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Gidder ikke regne matte i vinterferien. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Høyrer vel strengt tatt til under Teknologi & Vitenskap. hmmm kanskje, men men, shit happens Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 sleng opp formelen for areal av et trapes så tar jeg den jeg.. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 A av trapes= (a+b) * h/2 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) side B er 350 cm 800 = ((7,5 + x) * 4,5)/2 1600/4,5 = 7,5 + x x = 348 Endret 18. februar 2004 av SBS Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 takk, du redda meg fra mattelæreren i morra Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 poenget med den oppgaven er at du må beherske å gjøre om tall fra en måleenhet til en annen.. hvor mange cm er en millimeter, hvor mange cm er en dm osv. Samt regler for likninger med en ukjent, og forenkling av en likning. Du burde absolutt ha klart den oppgaven der syntes jeg. Hvilke klassetrinn er det snakk om? *nysgjerrig-per modus* Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Hmm jeg vil tippe 10. klasse... kanskje 1. klasse heh Det er jo folk som sliter med å gjøre om fra kvadrat, kubikk osv. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 poenget med den oppgaven er at du må beherske å gjøre om tall fra en måleenhet til en annen.. hvor mange cm er en millimeter, hvor mange cm er en dm osv. Samt regler for likninger med en ukjent, og forenkling av en likning. Du burde absolutt ha klart den oppgaven der syntes jeg. Hvilke klassetrinn er det snakk om? *nysgjerrig-per modus* hvis folk har det vanskelig for å lære matte, så burde de ikke greie den oppgaven, du kan jo ikke bare komme å si at han/hun burde klare den. Du vet jo ikke noe om hvilke forutsetninger han/hun har. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Går i 9ende. Oppgaven var å lage en oppgave med 3 verdier elns, OG regne ut svaret. Geometri o.l. er ikke min styrke :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå