aasmundbo Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har kjøpt meg en ny PC, i komponenter og jeg ville bygge den selv, noe jeg har gjort. Jeg kjøpte en 120GB SATA-harddisk og har koblet denne til hovedkortet (et "Asus A7N8X-E Deluxe"), men XP-installeringen finner ikke harddisken! Jeg har forsøkt å trykke F6 når installeringen spør om den skal installere RAID-drivere, men det ser ut som om ingenting skjer. Når lastingen av filer er ferdig sier installeringen så at den ikke finner noen harddisk å installere XP på...kjipt! Jeg har oppdatert XP med Service Pack 1, noe som stod var lurt, men fortsatt finner PCen ikke harddisken... Håper noen vet hva som skal gjøres, for det gjør ikke jeg Håper noen kan hjelpe en stakkar! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 SATA driverene må vere på ein floppydisk for at XP skal kunne laste dei inn. Når du trykker F6 så laster den inn ein del andre ting før den spør om sata driverene. Då putter du sata driverene i floppyen velger innstaller drivere og lar maskina leite etter driverene på floppyen. Så vil den finne rett driver og spør om det skal lastes flere drivere inn. svar nei på det og så er satadisken klar til å bli innstallert XP på. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg