ilpostino Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 nå har jeg (forhåpentligvis) et spørsmål igjen.. så skal dere få slippe flere teite php-spørsmål. hvis du har en drop-down-box som ser slik ut: <select size="1" MULTIPLE=NO name="mappe"> <option value="./upload/bilde/">Bilde</option> <option value="./upload/katalog/">Katalog</option> </select> hvordan får du da hentet ut det som faktisk blir valgt her? hvordan får jeg registrert dette som session før det blir sendt? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Det blir jo vel bare henta ut det? hvis du sender det med <form> ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Det blir jo vel bare henta ut det? hvis du sender det med <form> ? er i utgangspunktet helt enig med deg, men det funker ikke på noen av maskinene jeg hat prøvd det på... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Verdien blir lagret i $_REQUEST['mappe'] uavhengig av hvis du bruker post eller get, så prøv den. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Du bruker vel <form name="ilpostino" method="POST" action="behandler.php"> <select size="1" MULTIPLE=NO name="mappe"> <option value="./upload/bilde/">Bilde</option> <option value="./upload/katalog/">Katalog</option> </select><form> ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 <select> gir deg en verdi som refereres til på samme måte som <input> og <textarea> ellers er det bare å spørre! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Her er hele koden: <form enctype="multipart/form-data" action="opplasting1.php" method="post"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000" /> Send this file: <input name="userfile" type="file" /> <input type="submit" value="Send File" /> <select size="1" MULTIPLE=NO name="mappe"> <option value="/upload/bilde/">Bilde</option> <option value="/upload/katalog/">Katalog</option> </select> </form> når jeg prøver å vise innholdet i $mappe på "opplasting1.php" fremstår dette som en tom variabel.. selv om jeg bruker $_REQUEST['mappe'] eller $_POSTmappe'] Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) <select> gir deg en verdi som refereres til på samme måte som <input> og <textarea> ellers er det bare å spørre! Hva mener du? i <textarea> så er det det som står mellom <textarea> og </textaere> som er verdien, i select kan du gi hver option en egen verdi. Endret 18. februar 2004 av ???????? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 <select> gir deg en verdi som refereres til på samme måte som <input> og <textarea> ellers er det bare å spørre! verdien som knyttes til <select name ="blahblah"> er vel innholder i <option value="innhold"> ikkesant? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 <select> gir deg en verdi som refereres til på samme måte som <input> og <textarea> ellers er det bare å spørre! verdien som knyttes til <select name ="blahblah"> er vel innholder i <option value="innhold"> ikkesant? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Sikker på at du ikke glemmer å velge en verdi i select boksen? Sett et felt til selected! Denne funker hos meg: <form enctype="multipart/form-data" action="form.php" method="post"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000" /> Send this file: <input name="userfile" type="file" /> <input type="submit" value="Send File" /> <select size="1" MULTIPLE=NO name="mappe"> <option value="/upload/bilde/" selected>Bilde</option> <option value="/upload/katalog/">Katalog</option> </select> </form> <?php foreach($_REQUEST as $a){ echo "$a<br>"; } ?> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 <select> gir deg en verdi som refereres til på samme måte som <input> og <textarea> ellers er det bare å spørre! Hva mener du? i <textarea> så er det det som står mellom <textarea> og </textaere> som er verdien, i select kan du gi hver option en egen verdi. med "som det refereres til" mente jeg "som du kan finne igjen i php på samme måte som" Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 <select> gir deg en verdi som refereres til på samme måte som <input> og <textarea> ellers er det bare å spørre! Hva mener du? i <textarea> så er det det som står mellom <textarea> og </textaere> som er verdien, i select kan du gi hver option en egen verdi. med "som det refereres til" mente jeg "som du kan finne igjen i php på samme måte som" Ok, da har du rett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå