Mercury Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Jeg har hjulpet muttern med og legge inn Win. 2000, alt gikk greit. Men når jeg skal slå av maskinen med avslutt komandoen, starter den opp på nytt. Regner med at det har noe med touch bryteren på toveret og gjøre. Noen som har noen tips? Hilsen Mercury Lenke til kommentar
Cthulhu Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Hvis du ikke har et forholdsvis nytt hovedort må det muligens en BIOS-oppgradering til. Sjekk hovedkortprodusentens hjemmeside for å se om nyere BIOSer fikser dette. Lenke til kommentar
Mercury Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Maskinen er ifra 1999, med 500 Mhz prossesor, og bios ble flasha like før tusen års skiftet. Men jeg får ta meg en tur innpå hjemme sia til produsenten og sjekke der. Hilsen Mercury Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Har du sjekka at ACPI og APM er enable'a i bios? Husk at hk'et ditt må støtte acpi for at avslutt funksjonen m.m. skal funke i win2k. Som regel gjør de fleste hovedkort det, bare at win2k tror at de ikke gjør det! Slik gjør du for at Win2k skal skjønne at hk'et støtter ACPI: 1.Oppdater bios 2.Enable ACPI og APM i bios 3.Installer Win2k på nytt. !!NB!! Etter at dos-delen av Win2k er ferdig, og etter at du har reboota, så begynner resten av installasjonen. Her, når det står at du kan trykke F6 for å legge til scsi og raid, trykker du på F5, (ikke F6). Trykk flere ganger til du får opp en meny. Der velger du ACPI PC. Dette skal fungere. Det er mulig at det ser ut som om installasjonen fryser litt på noen steder, men bare gi det litt tid! Jeg hadde faktisk det samme problemet som deg, og trodde det aldri skulle ordne seg, men følger du det jeg sa, skal det fungere. [ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2001-10-30 11:01 ] Lenke til kommentar
karmann Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Jeg hadde akkurat samme problemet og tiltross for en mengde tips fra kjente og ukjente hjalp det ikke. Tilslutt installerte jeg Win2000 på nytt oppå den første og problemet var borte. Lenke til kommentar
_Rune_ Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Hadde samme problemet på min Bærbare toshiba, hadde da dual boot (win2k og win98) tok vekk 98 og det funket helt fint. Men ellers kan det hjelpe å installere win2k pro på nytt Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Quote: On 2001-10-27 18:37, Mercury skrev:Jeg har hjulpet muttern med og legge inn Win. 2000, alt gikk greit. Men når jeg skal slå av maskinen med avslutt komandoen, starter den opp på nytt. Regner med at det har noe med touch bryteren på toveret og gjøre. Noen som har noen tips?Hilsen Mercury Prøvd nyeste service pack? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå