Gå til innhold

Har lagt inn windows 2000, men får ikke slått av.

Anbefalte innlegg

Jeg har hjulpet muttern med og legge inn Win. 2000, alt gikk greit. Men når jeg skal slå av maskinen med avslutt komandoen, starter den opp på nytt. Regner med at det har noe med touch bryteren på toveret og gjøre. Noen som har noen tips?

Hilsen Mercury

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekka at ACPI og APM er enable'a i bios? Husk at hk'et ditt må støtte acpi for at avslutt funksjonen m.m. skal funke i win2k. Som regel gjør de fleste hovedkort det, bare at win2k tror at de ikke gjør det! Slik gjør du for at Win2k skal skjønne at hk'et støtter ACPI:

1.Oppdater bios

2.Enable ACPI og APM i bios

3.Installer Win2k på nytt. !!NB!! Etter at dos-delen av Win2k er ferdig, og etter at du har reboota, så begynner resten av installasjonen. Her, når det står at du kan trykke F6 for å legge til scsi og raid, trykker du på F5, (ikke F6). Trykk flere ganger til du får opp en meny. Der velger du ACPI PC. Dette skal fungere. Det er mulig at det ser ut som om installasjonen fryser litt på noen steder, men bare gi det litt tid!

Jeg hadde faktisk det samme problemet som deg, og trodde det aldri skulle ordne seg, men følger du det jeg sa, skal det fungere.

[ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2001-10-30 11:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-27 18:37, Mercury skrev:

Jeg har hjulpet muttern med og legge inn Win. 2000, alt gikk greit. Men når jeg skal slå av maskinen med avslutt komandoen, starter den opp på nytt. Regner med at det har noe med touch bryteren på toveret og gjøre. Noen som har noen tips?

Hilsen Mercury

Prøvd nyeste service pack?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...