Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oppdatering

 

Se langt nedover :)

 

--------------

 

Hei

 

Her (196kb)

 

Laget en veldig kjapp utgave av en ide jeg fikk. Vet ikke hvor jeg skal ha menyen en gang. Er dette noe jeg bør fortsette med? Andre kommentarer?

 

Takker for svar

 

- gordito

 

Edit: Er litt usikker på fargevalget. Den så litt bajs-aktig spesielt bakgrunnen. Noen tips?

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behold grunnformer og idè, men begynn på nytt, og lag innholdsfeltet litt større.

Fine farger også forresten, men litt for sterk kontrast mellom tekst og BG. Ta vekk AA på tekst når du lager sånn "preview", ettersom en nettleser ikkje vil antialiase tekst. Litt antialiasing hadde du også trengt på dei greiene på sida der ;)

 

edit: Kor skal du ha menyen din?

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Det med funksjonaliteten er jeg klar over. Har ikke en gang begynt å tenke på hvordan jeg skal lage den. Nå er den bare et bilde.

Vet at stripene er hakkete. Skal fikse sånt, men nå er det bare ideutprøving, få alt raskest mulig ut av hodet ;)

 

 

Edit:

edit: Kor skal du ha menyen din?

 

Det lurer jeg også på ;)

 

Tror jeg følger tipset ditt og starter på nytt. Det eneste jeg igrunn likte fra den siden var stripene, så de skal jeg nok beholde.

Får se hva det blir til, blir uansett aldri slik som jeg hadde tenkt det :)

Kommer også til å forandre pittelitt på fargene.

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Takker for gode tilbakemeldinger :D

 

Nå har jeg et par tekniske problemer (Har ikke allverdens kunnskap). Jeg har nå buene hver for seg på sitt eget layer. Hvis jeg skal ha mouseover, regner jeg vel med jeg må ha to bilder. Men problemet er at jeg hittil har jobbet med kvadratiske bilder, det er jo greit da kommer bildene tett inntil hverandre. Men nå når jeg har slike buer, hvordan lage mouseover. Så vidt jeg vet kan man ikke lagre bilder i bueform, de må være kvadratisk, og selv om jeg har transparent bakgrunn så kan jeg ikke legge bildene over hverandre i DW. Hvordan gjør jeg dette? Det enkleste hadde vel vært flash, men det liker jeg ikke så godt.

Kan jeg lagre alle buene sammen og lage flere filer der hver enkelt bue er selected og så få det til å skifte etter hvor jeg holder på bildet?

Jeg trenger altså en liten guide på hvordan jeg kan få mouseover på buene, vet det er fryktelig dårlig forklart, men håper noen skjønner poenget ;)

Og hvordan får jeg AA på buene?

Bruker PS og DW. Har latterlig lite kunnskaper om begge programmene, så all hjelp ønskes.

 

- gordito

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Sent på natta og løsningen min ble nok ikke det lureste :lol: men artig var det nå likevel. :hover fungerte bare i opera sånn halveis, mens i mozilla helt greit. IE viser ikke noe. Så noe støtte for mouseover/hover effekt på knappene blir vel litt plundrete med metoden min. Og for å ikke snakke om ****** det var å lage alle de "map-boksene" :Dhttp://home.chello.no/alexholm/hw.no/cssmap/

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Med Dropshadow: Her (~200kB)

Uten Dropshadow: Her (~200kB)

 

Bedre/verre?

Jeg var igrunn ganske fornøyd. Fargen på den gule stripen ble litt funky når jeg gjorde bildet om til .jpg, den skal være mye gulere.

Har fortsatt ikke fått AA på stripene.. Hvordan?

Det med mouseover på stripene har jeg lagt bort til jeg finner ut hvordan det gjøres. Noen?

Vet at det er liten plass til tekst etc. men jeg skal egentlig ikke ha så mye på siden. Det er mest på gøy. Kan muligens ta noe iframe liknende.

 

Takker for svar

 

gordito

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...