bad_kernel Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Har NGT og lurer på om det er mulig å fixe NAT at alle brukere kan send/recive filer eller cam chat-e med andre folk på internett ( ikke på LAN ) ? Takk Lenke til kommentar
Herm Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Mulig dette kan hjelpe? Her! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har NGT og Netopia men ikke samme problem. Filoverføring og webkamera går fint, men lyd fungerer slettes ikke med MSN. Forresten: Hvorfor må vi være "IT-ingeniører" for å kunne bruke normale programmer på en normal måte? Er ikke dette noe som bør fungere automatisk? Det er jo tross alt NGT/netopia som er problemet her, ikke vi, maskinen eller programvaren vår. Lenke til kommentar
bad_kernel Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg vet hvordan skal jeg fixe NAT for 1 bruker men funker det for andre også? Har sett at hvis jeg legger til extra NAT til andre brukere som er på andre PC'r funker IKKE msn i det hele tatt. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har NGT og Netopia men ikke samme problem. Filoverføring og webkamera går fint, men lyd fungerer slettes ikke med MSN. Forresten: Hvorfor må vi være "IT-ingeniører" for å kunne bruke normale programmer på en normal måte? Er ikke dette noe som bør fungere automatisk? Det er jo tross alt NGT/netopia som er problemet her, ikke vi, maskinen eller programvaren vår. Er ikke helt enig her. MSN er beryktet blandt sikkerhets og nettverksarbeidere for å være både vanskelig og "skummel". Det burde være like rettferdig å spørre seg hvorfor et så populært program ikke takler industristandarder for nettverksutstyr.... Problemet kan ofte løses ved å benytte en routerfunksjon (som nyere routere ofte har) som kalles uPnP, som tillater at programmer dynamisk åpner/forwarder porter i brannmur/router etter behov. Men da må man jo spørre seg om man skal tillate et program å gjøre dette uten å spørre. Kan MSN benytte uPnP kan en trojaner gjøre det samme......... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Tanguero: Ok, det er kanskje rett som du sier at det er MSN Messenger som er problemet og ikke ruteren eller NGT. EGentlig brude protokollen til MSN/Windows messenger vært kompatibel med andre messengere så man kunne fått litt reell konkurranse mellom dem. Lenke til kommentar
bad_kernel Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Og svar på spørsmål mitt er ...... ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå