Gå til innhold

Prescott + SFF = USANT (det lukter brent)

snorreh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde se litt på hva den er specet til...

Les CPU-support her: http://www.shuttle.com/share/fae/hq/faq/sf...SB75support.pdf

Den støtter P4 opp til 3.4 GHz. Altså kjørte de 5,8% mer MHz enn den skal tåle.

Den skal også takle P4EE som har et høyere effekttap enn Prescott. Vel å merke så står det P4EE 3.0 GHz, men jeg antar de mener 3.2.

Simen1: Godt poeng angående varme og romtemperatur.

http://us.shuttle.com/spec/SB75G2.pdf forteller meg at det faktisk er en 220W PSU men når du belaster den ene railen med 150W så kneler denne PSU'en og i tillegg så dytter de inn et 9800PRO kort!!!

I følge specs så er ikke denne maskinen beregnet for Prescott i det hele tatt, kun northwood.

Når de så attpåtil overklokker systembussen/chipsettet for å produsere enda mere varme så er saken temmelig så selvforklarende.

De hadde ikke den minste peiling på hva de holdt på med er min konklusjon, trenger ikke å være en mattematiker for å forstå det. :thumbup:

Lenke til kommentar
Poenget er nok heller at kombinasjonen prescott og SFF (med dertil hørende liten strømforsyning og minimal kjøling) slettes ikke er noen god kombinasjon.

Jeg tror nok shuttle burde være litt mer restriktive med hva de skriver siden de kan få en god del garanti-returer dersom de påstår at SFF'ene støtter mer enn de gjør.

Ja, Prescott virker å være ubrukelig i SFF (Small Form Factor). Iallefall dersom man tenker å overklokke. Hvis jeg ikke husker feil så var Shuttle blant de første med såkalt "Prescott Ready", så dette lover ikke særlig bra for fremtiden. Man kan jo begynne å lure på om andre systemer som er såkalt "Prescott Ready" virkelig vil fungere uten problemer...? :roll:

Athlon 64 virker derimot å være perfekt for SFF takket være Cool ‘n’ Quiet :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...