anderlin Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Hei! Har akkurat lært meg litt php, men står litt fast. Har ikke funnet noen sider som svarer akkurat på det jeg vil vite. Jeg vil ganske enkelt lage en side hvor jeg kan redigere en mysql-database, etter først å ha tastet passord etc. Men problemet mitt er at $HTTP_POST_VARS["variabelnavn"] er tilgjengelig hele tiden når den først er opprettet. Er det mulig å sende en variabel til en ny side (f.eks når en submit-knapp trykkes), og at denne variabelen bare er tilgjengelig der? (for så og slette $HTTP_POST_VARS["variabelnavn"]) Og er det noe tilvarende javas "private String variabelNavn"i php? Jeg tar gjerne imot noen eksempler på hvordan dette gjøres, det er jo slike "logg inn" på nesten alle hjemmesider med php/mysql jeg kommer over... Endret 18. februar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Sjekk ut www.php.net/sessions -kt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 du kan evt sette inn input type="hidden" felt i form'en som sendes... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Takk for svar! type="hidden" var lurt. Løsningen for meg denne gang var å la Apache gjøre jobben, altså med .htaccess og .htpass. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Vil ikke være lurt å sende passord med type="hidden" i hvertfall i og med at det da kan leses rett fra html'en. Lenke til kommentar
ingsolv Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 hvis skjema sendes som POST, kan man også forandre på verdien i hidden field. Mest sikkert å bruke sessions eller cookie Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 jeg synes det enkleste er å bruke sessions... særlig hvis innholdet skal sendes rundt til flere forskjellige sider.... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Ofte er det bedre å bruke $_SERVER['QUERY_STRING'], spesielt hvis det skal være en adresse som det er mulig å lett gå tilbake til eller sende til noen man kjenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå