Tfosheim Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Skatt på skjermer med DVI? EU ønsker å beskatte skjermer med DVI-tilkopling med 14% fordi de i følge unionen også kan brukes til å vise TV-bilder. Skatten, som skal legges på tollavgiften, skal gjøre at DVI-skjermer blir på nivå med den for TV-apparater, men ingen sier noe om TV-kort. Les artikkelen her Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Riktignok finnes det mangt et TV-kort og eksterne TV-mottakere som kan gjøre enhver skjerm til en TV-skjerm, men det har ikke kommisjonen oppdaget enda. Hyyyysj! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Dette forslaget er jo helt på trynet.. Hvorfro i all verden skal vi ha en avgift på det? Vi betaler jo allerede TV-avgift her i landet på langt over tusenlappen (? er litt usikkerher ) Jeg synes derimot de burde halvere momsen på skjermer som kan brukes som både TV og PC-skjerm. Grunnen er at det er mye mer miljøvennlig å ha en skjerm til begge formålene enn to separate skjermer. En slags miljøvennlig avgiftslette. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Riktignok finnes det mangt et TV-kort og eksterne TV-mottakere som kan gjøre enhver skjerm til en TV-skjerm, men det har ikke kommisjonen oppdaget enda. Hyyyysj! Vil da heller ha skatt på det enn LCD skjermer med dvi Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Nei dette er bare latterlig. Ingen kjøper vel en pc skjerm bare for å bruke den som tv... Men rammer dette norge? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 jepp helt på tryne da. hva skjer med bærbare da ? blir de dyrere og da ? Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Nei dette er bare latterlig. Ingen kjøper vel en pc skjerm bare for å bruke den som tv... Men rammer dette norge? Det rammer vell norge på den måten at når vi importerer så er prisene høyere, så prisene vil vell øke hos butikkene i norge(tar jeg feil?) Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 heilt teit med DVI-skatt! men, er ikke DVI skjermer dyrere i utgangspunktet også da? da blir det jo enda flere "sure" kroner extra for DVI'n! Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 det finnes ingen/lav produsjon av LCD i europa. Alle enheter som hentes til sentral europa for distribusjon ligger som transitt varer og berøres ikke av EU tull. Aner vi svensker som vil "smugle" lcd fra norge Lenke til kommentar
joebush Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Husk at dette er bare et forslag, på lik linje med mange andre idiotiske forslag som politikkere finner opp. Vi får bare håpe at fornuften finner frem. Og om dette rammer Norge er ikke så klart. Vi er IKKE en del av EU og har egne lovverk. Og dersom dette blir vedtatt i EU er det da håp at Norge velger det bort fordi det er helt på jorda. Dette ligner forresten et forslag fra NRK som ville tvinge alle som kjøpte PC til å betale NRK-lisens da de så kunne få inn TV-signaler over internett. Jøss, så mange late jævler som prøver seg på slike ting. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Det rammer vell norge på den måten at når vi importerer så er prisene høyere, så prisene vil vell øke hos butikkene i norge(tar jeg feil?) Hvis ikke vi blir tvunget til å innføre det samme tulleavgiften i Norge ville jeg tro at en kan trekke fra den avgiften når en skal ha det til Norge akkurat som skal trekke fra f.eks VAT(engelsk moms) hvis en bestiller varer derifra, men jeg er ikke sikker. Dette blir jo bare tull. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Dette er ærlig talt noe av det dummeste jeg har hørt siden jeg kom hjem fra skolen i dag. Og det sier litt med de lærerene vi har. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 verste er at slike avgifter innfører vi i norge, selv om vi ikke er medlem av EU... Alt det negative fra EU tar vi med oss, men ingenting positivt, og allikevel vil ikke folk ha ja til EU... *sukk* Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Vi betaler jo allerede TV-avgift her i landet på langt over tusenlappen (? er litt usikkerher ) Det er litt over 900 kroner i halvåret, altså nesten 2000 kr hvert år. TV-en min ble ødelagt i fjor, og jeg må si det bare har vært en befrielse. Slipper nå kringkastingsavgiften (som jeg kan bruke til å oppgradere PC-en isteden), og jeg så nesten aldri på TV-en likevel. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Jeg synes derimot de burde halvere momsen på skjermer som kan brukes som både TV og PC-skjerm. Grunnen er at det er mye mer miljøvennlig å ha en skjerm til begge formålene enn to separate skjermer. En slags miljøvennlig avgiftslette. Da blir de vel også lisens betaling til NRK også. Siden du kan bruke den som tv. via Internert! Eller viss du har ett tv kort! husk du skal betale lisens så lenge du kan ta den inn eller høre på radio Hvis du bur på hybel eller betaler leie til foreldrene dine. og som joebush skriver så har Norge eget lov verk! Men det han glemmer er at norge er indirekte medlem gjennom den gjenstående EØS Avtalen eller hva det heter nå! Og siden staten kan tjene på dette hva får deg til å tro at de ikke komer til å inføre dette vis det blir inført i EU! Edit: Omformulering og Retting Leifer Endret 18. februar 2004 av Destro Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Tror en slik skattelov på dvi skjermer vil gå glatt igjennom i norge. Vi har jo rettet oss etter utrolig mange av EU's lover og regler allerede. Kanskje norske politikere til og med tar skrittet helt ut og slenger på tv-kort på skattelista.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 dette kan bli dyrt Kanskje det kommer en ny standard som er bakoverkompitabel med dvi om det blir avgift på dvi Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Riktignok finnes det mangt et TV-kort og eksterne TV-mottakere som kan gjøre enhver skjerm til en TV-skjerm, men det har ikke kommisjonen oppdaget enda. Hyyyysj! Vil da heller ha skatt på det enn LCD skjermer med dvi Jævler... Lenke til kommentar
loggon Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Kunne kanskje vært en parol for saken mot EU ? det her. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Kunne kanskje vært en parol for saken mot EU ? det her. Som jeg skreiv før så er Norge indirekte med i EU gjenom EØS Avtalen! Og vis jeg husker rett så er Norge et av landene som har inført mest EU direktiver! med dete så får vi ut at Norge er nermere Eu en flere av medlems landene som er med i EU! Slå den dere Endret 18. februar 2004 av Destro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå