Gå til innhold

6230 vs. T630


adale

Anbefalte innlegg

Dette har vel vært diskutert tidligere, men er det noe annet enn kamera og radio, TCP/IP og Edge som gjør Nokiaen verdt forskjellen i pris på 1000 kr?

 

Eller mener folk det ikke er verdt det? er det noe negativt med Nokiaen? Den er 4-5 gram tyngre, men det merkes vel ikke. Batteritiden i stdby er litt dårligere i Nokian også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er Edge ? Og har hørt noe om at den ikke støtter mer enn 32 mb mmc kort, men det er vel bare tull?

 

6230 er en symbian 40 telefon, mens 6600 er en symbian 60, hvis jeg ikke har misforstått. Hva er forskjellen på dette? Kan man bruke samme programmet man bruker på 6600 på 6230 ?

 

Skal ikke Sendo X være symbian 60 og støtte alle programmer som fungerer på nokia 6600 ?

Lenke til kommentar
har hørt noe om at den ikke støtter mer enn 32 mb mmc kort, men det er vel bare tull?

 

6230 er en symbian 40 telefon, mens 6600 er en symbian 60, hvis jeg ikke har misforstått. Hva er forskjellen på dette? Kan man bruke samme programmet man bruker på 6600 på 6230 ?

6230 er ikke Symbian, men Series 40.

 

6600 er Series 60.

 

Spill/applikasjoner for 6600 funker ikke på 6230, og omvendt.

 

6230 støtter garantert større MMC enn 32MB :)

Lenke til kommentar
Ja, det stemmer! Man kan bruke de fleste MMC-kort til 6230. Som sagt, jeg har en far som jobber i Nokia Norge, og han sir at man kan bruke MMC-kort fra 16MB-256. Men vet ikke om man kan bruke 512 MB.

rått! Men hva er egde? og hør med fattern din når mobilen kommer til norge :D

EDGE-teknologi gir en maksimal nedlastingshastighet på 234 kbps, som tilsvarer fire ganger det man kan oppnå med GPRS. Men jeg tror man i Norge ikke kan bruke EDGE så mye, ikke enda i allefall!

6230 kommer ut i løpet av mars.

Lenke til kommentar
6230 kommer ut i løpet av mars.

På de fleste webshopper er det opplyst at telefonen kommer ut i slutten av februar. Men det er ubekrefta, så eg skal ikkje overprøva påstanden din. Men du vett vel da best, sio du tross alt har ein far så jobbe der

Endret av je_breivik87
Lenke til kommentar
6230 kommer ut i løpet av mars.

På de fleste er det opplyst at telefonen kommer ut i slutten av februar. Men det er ubekrefta, så eg skal ikkje overprøva påstanden din. Men du vett vel da best, sio du tross alt har ein far så jobbe der

På webshopp får dem inn produkter tidligere enn i butikkene.

Lenke til kommentar
6230 støtter ikke mer enn max 32 mb. minnekort i følge nokia sin heimeside.

 

http://www.nokia.no/phones/6230/

 

Dere finner dette ut ved og sammenligne feks 6230 med 6600 på høyre side i menyen.

 

Gå deretter til avsnitte om system. Der står det at minnekortets max størrelse er 32 mb.

 

tomy

Jepp, jeg postet dette tidligere også, men det står også på nokia.no sine sider at 7600 støtter MMC, noe den ikke gjør. Så man skal mao ikke stole helt på det som står der... :)

Lenke til kommentar

EDGE: 

Enhanced Data rates for GSM Evolution. En slags oppgradering av GSM-teknologi som skal kunne gi datakommunikasjon opp til 473 kbps pakkesvitsjet og 64 kbps linjesvitsjet. Norske operatører har ikke tatt stilling til bruken av EDGE, men om den innføres blir det trolig med 384 kbps.

 

netcom og telenor vil nok melke GSM nettet helt ut og heller bygge opp 3g enn å starte med å bygge ut edge... ;)

 

edit: da fannt jeg ut at en URL ikke virker i quoten-overskrifta :p

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...