inoan Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Skal lage et slagt eksternt kabinett for opptill flere harddisker. Har lest om et adapter som kobles i harddisken, og videre til USB i maskinen. Dermed kan man ha harddisken på utsiden av kabinettet. Noen som aner hvor dette kan skaffes? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Det finnes jo relativt billige ferdige kabinett for enkeltdisker slik som disse. Kan jo bare stables i høyden? Finnes sikkert kabel-adaptere også, men om det blir særlig billigere kan jeg vanskelig tenke meg. Om du tenker på å ha flere HD'er i rack med kun en USB kabel til maskinen er jeg mer usikker på om det vil virke... Kunne kanskje bygge inn en USB hub i racket/kabinettet, men antar at flere disker på samme kabel vil gå ut over båndbredden... Edit: Korrigert link... Endret 18. februar 2004 av trn100 Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 du veit at linken går til eit 2.5" disc kab. ? har lenge leita etter sånne ide til usb. enda ikkej funne det(har ikkje leita med google heller so resultatet mitt er dårleg) Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Så de hadde hos microplex. Men den er forsvunnet. Kostet bare 250 kr mener eg på. Var der for 2 uker siden. IDE-USB adapter. Lenke til kommentar
Arne_H Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Er det denne typen du tenker på ? http://www.cwol.com/usb/usb-2-ide-adapter-ud200.htm Lenke til kommentar
inoan Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Nettopp! Endret 19. februar 2004 av inoan Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hmm, dette virker interresant. Er det noen som har erfaringer med aa putte en internrn IDE DVD-brenner til en external casing, eventuelt til en slik kabel som vist over? Frankie Singapore Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvordan kobler du da til strøm i hden? Lenke til kommentar
Arne_H Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvis du går inn på siden jeg henviste til, vil du finne ut hvordan man kobler strøm til hd. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Visstnok må du koble eksternt til strøm, da anebfales det og å kjøpe et pci kort som kan levere slik ekstern strøm... idiotisk løsning egentlig, blir jo 200 kabler ut pc'en. Bedre å kjøpe et kabinett som tar flere hd'er.. problemet er at de koster flere tusen (da kan man likesågodt kjøpe LaCie 1tb). Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Eller lage et HD kabinett. Men innebyget PSU. Slik jeg hoilder på med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå