Gå til innhold

cab001.exe og msgsvr16.exe

Anbefalte innlegg

For ett par uker siden ble jeg infisert av ett virus som klarte å ødelegge disse to filene...

Antivirus programmet mitt sletta disse filene, siden det sa de var ubrukelig eller noe..

Men etter at de to ble ødelagt kan jeg ikke:

1. Spille av DivX filmer

2. Innstallere mitt nye C&C : Renegade spill..

Jeg prøvde å innstallere windows på nytt, men fikk dem ikke tilbake da heller..

Eneste jeg kan komme på er format c: men jeg får jo fortsatt ikke de to filene tilbake igjen..

Noen som vet hva slags filer dette er??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg, er at dette er filer du ikke har behov for, eller skal ha i det hele tatt.

Ifølge denne siden, så er msgsvr16.exe en fil som benyttes for trojaneren Hvl Rat. Cab001.exe finner jeg ikke noe om på Internett, så jeg vil anta at det er en fil som blir benyttet av trojaneren.

Legg merke til at det er forskjell på filen msgsvr16.exe (trojan) og msgsrv16.exe (som du skal ha).

<paranoia>

Ettersom trojaneren kan ha tatt mye kontroll over systemet ditt, vil jeg anbefale deg å få en litt mer erfaren dataguru til å kikke på pc'en din.

Eventuelt må du i alle fall fjerne alle partisjoner (mulige skjulte partisjoner også!) med f.eks. Fdisk. Skrive ny master boot record osv...

</paranoia>

Når det gjelder DivX- og innstallasjons-problemet vil jeg anta at det gjelder drivere eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...