Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kvalito IT AS og kontraker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner jussen ved konkurser.

Kvalito sier at det bare er kvalito IT AS som er konkurs

og ikke oslo og nord avdelingen.

Men opphører kontrakten min med kvalito IT AS siden

det var dem jeg srev kontrtakt med.

(Og ikke IT oslo eller IT nord)

Eller er det boet som overtar kontraktene.

Hvordan er jussen på dette området.

Det er jo som sagt mange som ennå har bindingstid med dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent juridisk sett siden man her snakker om levering av en tjeneste og ikke et fysisk produkt, så er du løst fra kontrakten ved konkurs. Det er flere grunner til dette, men hovedgrunnen er at konkursboet er løst fra sin kontrakt ved konkurs og det er opp til bobestyrer å vurdere hvorvidt det er hensiktsmessig å fortsette å levere tjenesten.

I konkursloven er det flere referanser til dette, men i enkelhet kan man si at et konkursbo ikke er forpliktet til å oppfylle kontrakter, og kundene er løst fra kontraktene, noe som også skyldes at man som kunde ikke skal være under strenge forpliktelser i den usikre situasjonen som en konkurs er.

Nå har jeg vært en av Kvalito's skarpeste kritiker her, men vil alikevel be dere som er kunder om å være litt tålmodige og se om Chess kjøper boet for jeg har faktisk litt tro på dem som internett leverandør.

Lenke til kommentar
Rent juridisk sett siden man her snakker om levering av en tjeneste og ikke et fysisk produkt, så er du løst fra kontrakten ved konkurs. Det er flere grunner til dette, men hovedgrunnen er at konkursboet er løst fra sin kontrakt ved konkurs og det er opp til bobestyrer å vurdere hvorvidt det er hensiktsmessig å fortsette å levere tjenesten.

I konkursloven er det flere referanser til dette, men i enkelhet kan man si at et konkursbo ikke er forpliktet til å oppfylle kontrakter, og kundene er løst fra kontraktene, noe som også skyldes at man som kunde ikke skal være under strenge forpliktelser i den usikre situasjonen som en konkurs er.

Nå har jeg vært en av Kvalito's skarpeste kritiker her, men vil alikevel be dere som er kunder om å være litt tålmodige og se om Chess kjøper boet for jeg har faktisk litt tro på dem som internett leverandør.

Ja jeg sitter på gjerdet!

Kan blir interessant å se hva chess vil tilby kundene

hvis de får tilslag på boet.

Nye aktører må jo som regel komme med en "gullrot"

for å lokke nye kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...